Főoldal » 2016 » November » 21 » 2016. 11. 20. MÓDOSULNI FOG A SÁRGA TÚRA ÚTVONALA A SZABARI-ERDŐBEN
2:16 AM
2016. 11. 20. MÓDOSULNI FOG A SÁRGA TÚRA ÚTVONALA A SZABARI-ERDŐBEN

Tájékoztatjuk a Szabari-erdőben túrázókat, hogy a Natúr Életmódtanya közelében a sárga sáv jelzés egy rövid szakaszon, mintegy 250 m hosszan nem járható, mivel az erdészet a terület egy részét villanypásztorral körbevette. A térképen 2-es számmal jelzett helyen, ha északról jövünk dél felé, akkor a sárga négyzet jelzés kiágazásához érve kellett eddig jobbra fordulni. Itt a terület lezárása miatt 100 m-t tovább kell jönni egyenesen a sárga négyzet jelzésen déli irányba, majd a Natúr Életmódtanya sarkához érve kell jobbra letérni, és felfelé a domb irányába fordulni, a villanypásztor mellett vezető úton. 150 m után a nagy tölgyfánál (bár nem nyilas jelzés van rajta), balra kell fordulni és az ösvényen immár az eredeti úton folytatható az út. Az említett Baranyai Sárga túra nyomvonala a jövő évben több helyen kissé módosulni fog, melyet a fenti térkép ábrázol. A Szabari-erdő északi részén a fiatalos erdő már felnőtt annyira, hogy az erdő belsejében található utak jól járhatók. Ezzel kiváltható az erdő mellett vezető, traktorokkal is járt, igen sáros, nyomvályús út. Szintén a Szabari-erdőben, a kisnyárádi műút közelében is szükséges lesz kb. 300 m-en az út nyomvonalának áthelyezése, mert a jelenlegi szakasz egy helyen nehezen járható. Továbbá a Székelyszabarról induló sárga négyzet jelzés, mintegy 250 m-en a műútra kerül ki, mivel a belső út magánterület és a terület gazdája kerítéssel lezárta. (A kerítésen belül állatokat tartanak.) A fenti változásokat már most érdemes figyelembe venni, és az ajánlott útvonalakat használni. A jelzések átfestésére várhatóan 2017 tavaszán kerül sor.