Főoldal » 2017 » Január » 29 » 2017. 01. 29. KÉPEK A VÉKÉNYI ZSIDÓ-POKOLBA VEZETETT TÚRÁRÓL
6:01 PM
2017. 01. 29. KÉPEK A VÉKÉNYI ZSIDÓ-POKOLBA VEZETETT TÚRÁRÓL

Január 29-én Vékényből indult a Mecsek Egyesület nyílt túrája. Mivel Bíró Gábor, a túra vezetője megbetegedett, ezért én helyettesítettem. A Csepegő-árok-völgyét jól ismerem, de elmondtam a megjelenteknek, hogy a Zsidó-pokol nem lesz könnyű, azt a szakaszt én nem ismerem, és nem volt módom bejárni, ezért készüljenek, hogy nem lesz könnyű. Ellenőriztem, hogy mindenkin van-e megfelelő bakancs, szerencsére volt, így mindenki részt vehetett a túrán. 27-en indultunk el a vékényi buszmegállóból, ebből 1 fő Angliából jött, éppen Pécsett tartózkodik ismerőseinél. Nagyon tetszett neki a túra. Viszont egy fő, már a falu végén feladta, nem bírt gyalogolni a hóban.

A Csepegő-árok megfagyott völgyében a vízesés most néma volt, a jégpáncél alatt folyt a víz. A szikla tövében ered a Csöpögő-forrás, melynek tábláját a Mecsek Egyesület készítette és én magam építettem be 9 évvel ezelőtt. A levegő hőmérséklete 10 óra 50 perckor kereken – 10 fokos volt a völgyben, a forrás vízhőmérséklete pedig 8,3 fokos. A vízhozama 3 liter (persze a cső mellett is folyik a víz), mert mindig eltömődik. A völgyben a letaposott hóban már könnyebb volt a járás, mint a mezőn. A völgyből kiérve a régi bányaúton nyugat felé tartottunk. (A Vörösfenyő-kulcsosházat kihagytuk, mert akkor nem biztos, hogy elérhető lett volna 14.28-as busz, a következő közvetlen járat pedig csak 4 órával később indul. A hóban azért jóval lassabb tempóval lehet haladni.)

Ebédszünetet a Nyárádi úton tartottunk, majd a sárga sáv becsatlakozásánál az átellenben induló jelzetlen földútra tértünk. 200 m után letértünk a völgyfő felé, majd a Zsidó-pokol szurdokvölgyébe jutottunk. Hatalmas bükkfák vannak a völgyben. Kb. 1,5 km-t haladtunk a sziklás völgy patakmedrében, de mindenki jól bírta a kiképzést, és valamennyien úgy állapítottuk meg, hogy nem volt nehéz az egyébként csodálatos szépségű völgyben a haladás, jártunk már ennél nehezebb terepviszonyok között is. Tehát nem volt igaza azoknak, akik előre ijesztegettek bennünket, hogy nem tudjuk mire vállalkoztunk! Bár nem falujáró túra volt, de azért a végén ismertettem Vékény helytörténetét, hogy ha már erre jártunk, tudjuk-e kis mecseki falu történetét. Köszönöm mindenkinek, hogy eljött és vállalta a hideg, havas időben, hogy a Keleti-Mecsek szépségeivel ismerkedjen.

Biki Endre Gábor, túravezető

Fotók, szöveg: BEG

Megtekintések száma: 918 | Hozzáadta:: Endi | Helyezés: 0.0/0
Köszönöm szépen! Lassan, de biztosan már gyógyulok. Gratulálok a résztvevőknek. Nem volt könnyű túra!

Gábor gyógyulj meg mielőbb, hogy a következő túrán már ott lehess :)

Bíró Gábornak mielőbbi gyógyulást kívánok és elismerésem a túra résztvevőinek! : )