Főoldal » 2018 » Január » 23 » 2018. 01. 23. KÉPES TÚRABESZÁMOLÓ A MECSEK-CSÚCSRÓL
8:24 PM
2018. 01. 23. KÉPES TÚRABESZÁMOLÓ A MECSEK-CSÚCSRÓL

Reggel az eső és a havas eső ellenére 17-en bátorkodtunk elindulni a Misinára. A túrát Keresztes Zsuzsanna vezette. Fent a hegyen már semmi nem esett, ragyogó friss, ropogós hóban indultunk. Élvezet volt hallgatni, ahogy ropogott a hó a lábunk alatt. Előttünk csak néhány lábnyom, és kisebb-nagyobb hóemberek jelezték, hogy nem mi vagyunk az első túrázók.

A köd szemünk láttára szállt fel és kezdett kitisztulni, végül még a nap is kisütött. A Kis-Tubesnél már élvezhettük az egyre tisztuló levegőben a csodálatos panorámát. A Mecsek-csúcson a tubesi János-kilátónál, – melyet a Mecsek Egyesület épített fel –, megterítettünk, és majszoltuk a lekváros falatokat. Voltak köztük gyerekek is, nekik különösen tetszett a magashegyi levegőn való lekváros kenyerezés.

A Sóshegyi volt a következő kilátónk, - nem hagytuk ki - felmentünk, és jutalmunkra mire felértünk kisütött a nap. Már nyoma sem volt a reggeli indulás körüli bizonytalanságnak. Az enyhülő idő miatt rogyadozott, olvadt a hó, itt-ott kikandikált a hóvirág, az illatos hunyor és a szúrós csodabogyó.

A Remete-rétre érve még tartottunk egy rövid pihenőt, és elfogyasztottuk a maradék lekvárokat. Kis-mély-völgy felé tartva pontosan elértük a tervezett 24-es járatot. Igazi, szép havas téli túra volt. Köszönjük túravezetőnknek, hogy vállalta a túra megszervezését és vezetését.

Gayer Éva

Fotók: Jovics Ibolya, G. Éva, Keresztes Zs.

Megtekintések száma: 265 | Hozzáadta:: Endi | Helyezés: 0.0/0
Azt gondoltam nagyobb hó van fen a hegyen. De látom, még egy pici vállalkozó is volt legalább az út egy részlének megtételére - dicséret illeti a szüleit - nem lehet elég korán kezdeni ! Tetszik az a kép, ahol a felhő fölött "kilátszik" a Jakab. A sóshegyi kilátóról miért nincs fotó ? nekem az a kedvencem !