Főoldal » 2018 » Február » 5 » 2018. 02. 05. FOTÓSOROZATOK A ZENGŐKERÜLŐ TÚRÁRÓL
8:31 PM
2018. 02. 05. FOTÓSOROZATOK A ZENGŐKERÜLŐ TÚRÁRÓL

A fotóra kattintva T. Károly képei láthatók.

A túrára vállalkozók nagyobb része a Pécsről 9 órakor induló busszal érkezett meg Hosszúheténybe. Itt a túravezető Becze László üdvözölte a társaságot. Mivel a néhány perccel később érkező komlói járatot is meg kellett várnunk, a csapat egy része elindult a Hetény vezér emlékhelyig. Itt összevárva a teljes, 39 fős társaságot, a túravezető ismertette a túraútvonalat, majd Püspökszentlászlónak vettük az irányt. A faluból kiérve, egyre fehérebb lett a táj. A nap is próbálgatta erejét, nem volt hideg, az út menti fákról egyre több hó zúdult a nyakunkba. Ezúttal télen, havasan ismét megcsodáltuk Püspökszentlászlót, majd a kastély melletti padoknál tartottunk egy rövid pihenőt. Innen a szépen emelkedő sárga sáv jelzésen haladtunk tovább, a Zengő északi oldalára. Itt a hó még sokkal szebbre festette a tájat így a 15-20 cm-es havat taposva gyönyörködhettünk a tél szépségeiben. Kb. 2km után letértünk a sárga jelzett útról, a Bodzás-völgyön áthaladva, Komlós-völgy felé vettük az irányt. Közben egy ponton (12.30-körül) érintettünk egy jelzett útkereszteződést, ahol ismét pihentünk, és közben megebédeltünk. Ezen a helyen néhány komlói túratársunk elköszönt, ők a piros kereszten visszaindultak Hetény felé. A Komlós-völgyi pihenőtől aszfaltozott, de szép környezetben sétáltunk le Pécsváradig. A Zengő déli oldalára kanyarodva a hó ismét fogyatkozott, mely leginkább a fák koronáin látszódott. 13.30-ra értünk a buszmegállóhoz, a Pécsre tartó buszra így 10 percet kellett csak várnunk. Mindent összevetve, a túra jó hangulatban telt, a jelenlévők maradandó emlékeket tudhatnak magukénak. Köszönjük a túravezetést Becze Lászlónak.

Treitz Károly

A fotóra kattintva H. Péter képei láthatók.

Megtekintések száma: 446 | Hozzáadta:: Endi | Helyezés: 0.0/0
De gyönyörűek ezek a havas erdei képek !! Kicsit irigykedve néztem, s gondoltam vissza a száz évvel ezelőtti hasonló mecseki túrámra...Oly rég volt, hogy tán igaz se volt...