Főoldal » 2018 » Július » 1 » 2018. 07. 01. TÚRABESZÁMOLÓ A SZILÁGYI ELÁGAZÁSTÓL KÉMÉNDRE VEZETŐ ZARÁNDOKLATRÓL
11:17 PM

A fotóra kattintva láthatók a képek.

Kellemes, napsütéses reggelen, kilencen indultunk Pécsvárad közeléből a Szilágyi elágazás nevű buszmegállóból a Sarlós Boldogasszony búcsúba Máriakéméndre. Rövid aszfaltút után érkeztünk Szilágypusztára, majd jó minőségű, könnyen járható földúton folytattuk utunkat. Virágzó napraforgótáblák között kb, fél 12-re értünk Erzsébetre, ahol Horváth János polgármester úr fogadott bennünket, és a hűs templomban elmesélte a település, a templom, és a különleges, fa harangláb történetét. Az önkormányzat udvarán elköltöttük ebédünket és indultunk tovább Szellőre. Erzsébet határából megcsodáltuk a páratlan szépségű kilátást Pécsvárad irányába, majd a Kremsberger-malom mellett elhaladva értünk Szellő határába. Wesz Józsefné polgármester asszony és Vöő Marika várt bennünket. A temető lélekharangjának történetét hallgattuk meg, majd megkongattuk. Az Önkormányzat épületében sütemény és frissítő várt bennünket. A pécsi busz érkezéséig érdekes szellői történeteket hallgattunk a falu mindennapjairól, a kis falvakat érintő általános problémákról. A hozzánk csatlakozott túratársainkkal együtt tovább indulva betértünk a Szellő-portára, ahol a kedves házigazdáink bemutatták a szálláshelyet és finom limonádéval kínáltak minket. Utunkat folytatva Kátolyban betértünk a három nemzetiségű település templomába, ahonnan rövid pihenő után és néhány pogácsa társaságában indultunk végcélunk, Máriakéménd felé. Túratársaim közül többen most látták először a felújított angyalszobrokat. A délutáni mise előtt Endre jóvoltából finom kuglóf várt bennünket. A mise, melyet Horváth Sándor atya celebrált, méltó zárása volt ennek a napnak.

Baumgärtner Norbert,
önkéntes túravezető

Megtekintések száma: 303 | Hozzáadta:: Endi | Helyezés: 4.0/1
Kár, hogy ilyen kevesen voltatok - ennyi finomságra ! :-)  Legközelebb csábító sütikkel kell hirdetni a túrát. Pedig milyen kellemes kiránduló-idő volt....