Főoldal » 2018 » Szeptember » 22 » 2018. 09. 22. DRÁVASZABOLCSON JÁRTAK A MECSEK EGYESÜLET TURISTÁI
12:48 PM
2018. 09. 22. DRÁVASZABOLCSON JÁRTAK A MECSEK EGYESÜLET TURISTÁI

2018. szeptember 20-án, csütörtökön Drávaszabolcson összesen 29 fővel falujáró túrán vettünk részt. A pécsi távolsági autóbusz pályaudvarról reggel 6.30-kor indultunk és 7.45-re érkeztünk meg Drávaszabolcsra. Itt már várt ránk Kálócz Vilma tanárnő, aki elkísért bennünket a református templomhoz és röviden mesélt a templomról és a faluról. Itt ismertettem én is a falu és környezete történetét és jelenlegi helyzetét. A szép és modern református templom előtt egy égetett kerámia dísz kövezetet láthattunk, valamint itt a téren szökőkút, kopjafa és a világháborús emlékmű áll. A bicikliúton sétálva találtunk bunkert a háborús időkből, a másik irányban gyönyörű hatalmas park fekszik biciklis pihenővel gyermek felnőtt és sport játszóterekkel.

Ózdiné Kelemen Mária az önkormányzatnál dolgozik és nagyon sokat segített nekünk. Reggel 8 órától délután negyed ötig nyitva volt a kultúrház, berendezve padokkal, székekkel, hogy bármikor meg pihenhetünk, így itt reggeliztünk. 10 órakor a faluházban Sár József entomológus egy különleges tárlatvezetést tartott nekünk a Drávától az Amazonasig címmel. A kiállítás anyaga nagyrészt saját gyűjtő munkája. Főleg rovarokból áll, és sok érdekes történet kísérte. Fél tizenkettőkor átmentünk az iskola és óvoda épületébe, ahol szépen megterített asztal és nagyon finom ebéd, valamint kedves kiszolgálás várt bennünket.

A bicikliúton, mely átvezet Horvátországba, lesétáltunk a határig, a hídig majd a kikötőben 13.15-kor a hajó már várt bennünket. A másfél órás hajóút vidáman telt, láttunk madarakat és a gyönyörű Dráva partot. A bicikli úton visszatértünk a kultúrházba, majd a boltba és presszóba. 16.30-kor busszal jöttünk haza.

A programokon bárki kedve szerint vett részt, különböző buszindulási időpontokkal lehetett ki- és becsatlakozni. A kiállításon 24-en vettünk részt melynek, ára 600 Ft per fő. 21-en ebédeltünk fejenként 700 Ft-ért és 25-en hajóztunk melynek egység ára 1700 Ft. Az önkormányzattól nagyon kedves ajándékot kapott mindenki: 5 darab, az egészséggel kapcsolatos DVD-t. Számomra nagy megtiszteltetés, hogy kaptam egy könyvet Drávaszabolcs történetéről: "Merre a Dráva vize öntözi Pannóniát " címmel.

Úgy érzem, sok szépséggel és vidámsággal telt a túra, melyet köszönök a túratársaimnak és mindenkinek, aki ebben segített.

Farkasné Seregélyes Ildikó,
önkéntes túravezető

A református templom

A fotókat a túratársak képeiből válogattuk.

Megtekintések száma: 244 | Hozzáadta:: Endi | Helyezés: 0.0/0
2 Endi
Valóban szép helyeken járhattak a túrázók. Köszönet Ildikónak a nagyszerű szervezésért.

0 Spam
1 aranyosfodorka
A leírás és a képek alapján nagyszerű túra lehetett ! A Dráván hajózni pedig pompás élmény - ezt legalább ismerem....