Főoldal » 2019 » Január » 28 » 2019. 01. 28. A VILLÁNYI-HEGYSÉGBEN TÚRÁZOTT A MECSEK EGYESÜLET CSAPATA
10:40 AM
2019. 01. 28. A VILLÁNYI-HEGYSÉGBEN TÚRÁZOTT A MECSEK EGYESÜLET CSAPATA

A fotóra kattintva láthatók a túravezető képei.

Mai túránkra az Átai-hegy lábánál fekvő zsákfaluból, Kistótfaluból a Pécsről 9.37-kor vonattal érkező túratársaink megérkezése után indultunk útnak. Első utunk a református templomhoz vezetett. Ott már várt ránk Dittrichné Mariann, a templom gondnoka. A kedves fogadtatás után részletesen elmesélte a falu és a templom történetét. Köszönet érte. Itt került sor a túravezető ismertetésére az előttünk álló kb. 15 km-es útszakaszról.

A falut elhagyva gyönyörű havas, napsütéses időben indultunk útnak. A Németi–patakon átkelve a Hosszú-réten át már a Z sávon át haladtunk a falu pincesorán. Hosszan kanyarogva, javarészt erdős területen sétáltunk a Bissei-rétig. A Tenkes-hegy megmászása előtt kis pihenőt tartottunk és elfogyasztottuk a túrára meghirdetett különböző aszalványokat (szárított hibiszkusz, alma, körte, szilva, áfonya, stb.) is. Szükség is volt rá, mert most következett utunk nehezebb szakasza.

A S+ jelzésen a Medvehagymáson, majd a Tenkes-erdőben kapaszkodtunk fel, már a hegygerincen álló esőbeállóig. Itt tartottunk egy hosszabb, ebédeléssel egybekötött pihenőt. Tovább a Csukma-hegyig már a gerincen a kék sávon továbbra is szép havas fák között túrázhattunk. A Csukma-kereszttől gyönyörű kilátás nyílott a Szársomlyóra és Siklósra. Innen már szőlők között haladhattunk a Csicsó-hegyig. A Csicsó-hegyi kereszt után a Trinitás-szőlők mentén, szurdokvölgyekben ereszkedtünk le Vokányig.

A sok helyen nehezen, óvatosan járható utunk ellenére időben érkeztünk meg a vasútállomásra. Mivel így a vonat érkezéséig maradt még bőven időnk, néhányan a sínek mentén, többen az országúton visszasétáltunk Kistótfaluba. A túrát 39-en kezdtük, de néhányan rövidebb utat választva, útközben elköszöntek, így 30-an teljesítettük a 16,6 km-es utat.

Treitz Károly önkéntes túravezető

További képek erre a fotóra kattintva láthatók (R. András felvételei)

Megtekintések száma: 433 | Hozzáadta:: Endi | Helyezés: 0.0/0
0 Spam
1 aranyosfodorka
Minden elismerésem a bátor túrázóké ! Havas időben nekivágni ilyen hosszú útnak - nem semmiség. Szerencsétek volt az időjárással !