Főoldal » 2019 » Október » 3 » 2019. 10. 03. KÉPOSZLOPOK FELFEDEZÉSE GERESDLAK KÖRNYÉKÉN (3. TÚRA)
0:47 AM
2019. 10. 03. KÉPOSZLOPOK FELFEDEZÉSE GERESDLAK KÖRNYÉKÉN (3. TÚRA)

A dolgok nem mindig úgy történnek, ahogy azt az emberek eltervezik, de erre térjünk vissza később. A csapat létszáma folyamatosan nő. Az első túrán 2 fő, a másodikon 3, most pedig egy 6 fős lelkes kis csapat indult útnak a képoszlopok felkeresésére. Pécsről 8 órakor indult a csapat, és pécsváradi átszállással érkeztek meg Geresdlakra.

Geresdlakon „nem sikerült megtalálni” a legrövidebb, Kisgeresd felé vezető utat, ami a képoszlophoz vezet. Helyette a Kút-völgyön verekedtük végig magunkat. A völgyben kis patak csörgedezett. A völgy gyönyörű, de ösvényén évek óta nem járt senki. Méteres csalán, bozót, tüske, kidőlt fák jellemezték.

A Geresdlaki kilátónál megpihentünk, ettünk. Az hamar kiderült, hogy a tervezett buszt már nem érjük el, így lazábbra vettük az tempót. A 300 éves akácfa (fantasztikus), a kereszt és a képoszlop után nem sikerült eltalálni a Geresdlakra visszavezető utat, így módosítottunk az elképzelésen: menjünk busz helyett gyalog Szűrbe! Sokáig jó is volt az irány, láttuk a távolban a falut. Aztán az út nagyhirtelen visszakanyarodott. Most mi legyen! Marad a bozót, a kukorica, hogy az irányt tartani tudjuk. Komoly bozótharc volt! A csaláncsípéseket, karcolásokat már fel sem vettük.

Az irány még mindig jó! Tőlünk balra a völgyben a Csele patak csordogált, amin sikerült találni egy kicsi gyalogos hidat. Nehéz, hepe-hupás terepen végre elértük a Szűrbe vezető műutat, és a képoszlopot. Busz csak 2 ó múlva lesz. Két társunk „bedobta a törülközőt”. Négyen elsétáltunk Himesházára képoszlopot keresni. Megtaláltuk! Ugyanazzal a busszal jöttünk haza, mint a másik két túratársunk. A 6 km-esre tervezett laza útból 14 km-es nehéz túra lett. Ha ebédre nem is, de vacsorára hazaértünk!

Biros Márta

Képoszlop Kisgeresden a "300 éves akácfa" tövében. A képoszlopot, bár karbantartják, és virágot vagy kis szobrocskát is elhelyeznek benne, a kép régóta hiányzik belőle.

Itt az út túl oldalán, a kereszttől 10 m-re ered egy nagyon bővizű forrás, a Krémer-forrás. Sajnos picike építménye miatt nehezen vehető észre, pedig csövén vastag sugárban folyik a kellemes és hűs forrásvíz, melyet sokan hordanak haza is.

Felújítva találtuk a szűri képoszlopot, ami évtizedekig elhanyagoltan,
üres szoborfülkével ácsorgott.
Az idén tavasszal, mikor Szűrben jártam (BEG), személyesen is jeleztem polgármester úrnak, hogy méltatlan a sváb falu rendezettségéhez az elhanyagolt képoszlop. Elmondtam, hogy már több ilyet felújítottunk, és szívesen segítünk ez ügyben. Úgy látszik, vagy az én észrevételemre, vagy talán más indíttatásból, de végül nagyon szépen megújították a Bildstock-ot. És milyen jó, hogy ez a kis csapat most erre járt, mert különben nem tudtunk volna róla, hisz senki sem szólt...

Himesháza

Képoszlop a himesházi kálvária kezdetén.