Főoldal » Anyag-archívum

Egész nyáron vágányzár volt a Pécs – Budapest vasútvonalon, most szeptember 1-jén adták át a pályakarbantartásra, javítgatásra hónapokra lezárt szakaszt. Már első nap gondok akadtak. Amikor megvettem a jegyet közölték, hogy tulajdonképpen próbaüzem zajlik, és 10-40 perc késés van szinte mindegyik IC-nél. Azért megvettem a jegyet másnapra. Pécsről az 5.14-kor induló IC-vel utaztam, és persze nem úsztam meg, 20 perc késés lett a vége, 7.58 helyett 8.18-ra ért Kelenföldre. Na, ez még egészen jó, ismerve a MÁV-ot. Útközben láttam, hogy a munkálatok még mindig nincsenek készen, munkagépek dolgoznak a Sárbogárd – Érd közötti szakaszon. Kelenföldről a 8.12-es villamos helyett csak kettőv ... Tovább »

Megtekintések száma: 375 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 09.02.2017 | Hozzászólások (5)

Csurgó, autóbusz állomás

Csurgót, az 5000 lakosú kisvárost naponta Péccsel 5 közvetlen autóbuszjárat köti össze. Én Uránvárosból 7.19-kor indultam, és 9.53-kor érkeztem meg.

A település Somogy megye délnyugati részén található. Somogy megye legnyugatabbi városa. Csurgó három tájegység találkozásánál épült fel: a Belső-Somogy, a Zalai-dombság és a Dráva-vidéke alkotja. Vonattal a Dombóvár – ... Tovább »

Megtekintések száma: 256 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.29.2017 | Hozzászólások (2)

Augusztus 26-án, szombaton egy kis csapattal, 6-an vágtunk neki a szigetvári járásban található falvak (részben Ormánság) felfedezésének.

Útvonalunk a következő volt: Szentmihályfapuszta – Kétújfalu – Gyöngyösmellék – Pettend – termálforrás – egykori strand – Kisdobszai-erdő – Nyugati-Gyöngyös-patak – Kisdobsza, vasúti megállóhely

... Tovább »

Megtekintések száma: 1029 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.27.2017 | Hozzászólások (3)

Pécsről a 6.10-es autópályás gyorsjárattal utaztam Szegedig, ahonnan közvetlen járat indul 9.45-kor Szentesre és 10.50-kor érkezik. Visszafelé 16.35-kor indul Szentesről Szegedre a járat, onnan pedig Pécsre 18.35-kor.

Szentes város Csongrád megyében található, és a Szentesi járás székhelye. A Dél-Alföldön, Csongrád megye északi részén a Tiszától keletre fekszik. A Kurca-folyó szeli ketté. A város régóta tiszai átk ... Tovább »

Megtekintések száma: 237 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.14.2017 | Hozzászólások (2)

A minap Vas megyébe utaztam és Vasvárral ismerkedtem. Pécset Vasvárral napi 4 vonatpár köti össze. Ezek a Szombathelyre menő személyvonatok néhány megállóhely kivételével a legtöbb állomáson megállnak. Pécsről 6.15-kor indultam és 10.24 helyett 10.33-ra érkeztem meg Vasvárra. (Ennyi késés még megbocsátható. Ez sem lett volna, ha Zalaszentivánban nem kellett volna megvárni a Boba felől késedelmesen érkező vonatot, hogy az azon utazóknak is legyen lehetőségük átszállni Szombathely felé.)

... Tovább »

Megtekintések száma: 232 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.06.2017 | Hozzászólások (0)

Vasúttörténeti kiállítás Kanizsán

A fürdőtúrák sorozatába illesztve egy kevésbé ismert fürdőbe is ellátogattam, a Zala megyei 4150 lakosú Letenye kisvárosába. Pécsről a 6.15-kor induló vonattal lehet eljutni Nagykanizsára, mely 9.07-kor érkezik. Itt az állomáson egy kis vasúttörténeti kiállítást is meg lehet nézni ingyenesen. A vasútállomástól 9.15-kor indul a 18-as helyijárat a Távolsági buszpályaudvarra (Kalmár utca) és 9.23-ra érkezik. Innen 9.40-kor indul busz Letenyére, mely kis zalai falukon át jut el a fontos határátkelőhelyre (érkezik 10.25-re.)

Letenyén megnéztem a Szenthároms ... Tovább »

Megtekintések száma: 303 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 07.29.2017 | Hozzászólások (2)

A Balaton melletti Nagy-berek szélén végzett olajkutató fúrások nyomán Buzsák Csisztapusztához közeli részén 1953-ban 42 fokos meleg vizet találtak. A télen-nyáron nehezen megközelíthető fürdőhöz szilárd burkolatú út nem vezetett, így megközelítése csak a kisvasúton keresztül volt lehetséges. 1956-2002-ig szállította az utasokat, mellyel egykor ezrek jutottak el a fürdőbe. Fénykorában napi 8 járatpár közlekedett. Sajnos megszüntették ezt a lehetőséget, ma már csak napi kettő buszjárat érinti a fürdőt, az is csak nyári idényben. Zömével autóval járnak ide, főként németek.

Én az alábbi módon jutottam el a fürdőbe: Pécsről kora reggel, 5.34-kor indultam a 4-es busszal a Vásár ... Tovább »

Megtekintések száma: 265 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 07.23.2017 | Hozzászólások (1)

SZULOKI FÜRDŐTÚRA, AVAGY IDŐUTAZÁS A MÚLTBA

Egy időutazáson vehettek részt azok, akik velem tartottak július 8-án, Szulokra. No nem a jövőbe mentünk, hanem vissza a múltba, úgy közel 50 évet. Hogy miért? Erről essen szó később. Pécsről a 6.15-ös vonattal utaztunk Darányig. 1 fő már várt ránk a vasútállomáson, aki Szuloki lakosként értesült a túráról, és mindenképpen szeretett volna eljönni.

Daránynak csak a keleti felét érintettük, majd hamarosan egy fenyves erdőbe tértünk. Széles, jól kijárt kocsiúton (az egykori postaúton) kezdtük meg az erdei ut ... Tovább »

Megtekintések száma: 705 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 07.09.2017 | Hozzászólások (2)

Szökőkút Soltvadkerten

Pécsről a 6.10-es autópályás járattal indultam Bajára, mely 7.30-ra érkezik. Innen 7.40-kor indult a lassú járat Kecskemét felé, mellyel Soltvadkertig utaztam. 8.48-ra kellett volna, hogy megérkezzen, és menetrend szerint 4 perc lett volna az átszállásra, mert innen 8.52-kor indul a járat Kiskőrösre, mely 9.04-re érne oda. Sajnos a kecskeméti lassú járat 12 percet késett, így ezt elérni nem lehetett. Mint kiderült, a járatnak rossz a menetidő-beosztása, hiszen Bajától Soltvadkertig a 64 km-es utat 68 perc alatt kellene, hogy megtegye, miközben minden fánál megáll. Ez fizikai képtelenség, noha utas sem sok volt. Ha belegondolunk, hogy a Pécs – Mo ... Tovább »

Megtekintések száma: 387 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 07.07.2017 | Hozzászólások (2)

A minap Szegeden jártam. Szerencsére, amióta autópálya van térségünkben, azóta ez a Dél-Alföldi város egy órával közelebb került Pécshez. 4 óra helyett már 3 óra alatt el lehet jutni Pécsről Szegedre autópályás gyorsjárattal, mely a két város között csak Baján áll meg, és várakozik itt 10 percet. Reggel 6.10-kor indultam Pécsről, és már délelőtt a kellemes vizű Napfény fürdőben tölthettem az időt. A városról most nem írnék, hiszen tavaly is jártam ott (a másik híres Anna fürdőben), mivel ebben a városban több híres fürdő is van, Pécsnek meg egy se. Bocsánat, hogy ezt mindig leírom, de nem tudom szó nélkül hagyni Pécs ezen térű elmaradottságát. Sajnos van más is, de azt most hagyjuk…

... Tovább »

Megtekintések száma: 260 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 07.04.2017 | Hozzászólások (2)

« 1 2 ... 9 10 11 12 13 »