Főoldal » Anyag-archívum

Pécsről az 5.14-es IC vonattal utaztunk Budapestre. Kelenföldre 3 perccel előbb, 7.56-ra meg is érkeztünk. Innen a 19-es villamossal mentünk még 26 percet a Margit híd Budai hídfőjéig. Ezúttal a Margit-sziget nevezetességeit jártuk végig, mely a Duna egyik szigete Budapest területén. Az egész sziget tulajdonképpen a fővárosiak óriási parkja középkori szakrális építészeti emlékekkel, szoborsétányokkal, kisebb tavakkal. Autóval nem lehet a szigetre behajtani, csak gyalogosan vagy közösségi közlekedéssel (a 26, és 226-os buszjáratok) érhető el. A 2011-es népszámlálás szerint a sziget lakónépessége 3 fő volt. A sziget kb. 2800 méter hosszú, legszélesebb pontján (a középrészen) kb. 500 m szé ... Tovább »

Megtekintések száma: 278 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 10.16.2017 | Hozzászólások (2)

Eredetileg nyár végére terveztem még egy több napos fürdőtúrát szombathelyi bázissal. A szervezéskor kiderült, hogy ekkor van a városban egy helyi nagyszabású, többnapos fesztivál, és sehol sem akad szálláshely erre az időpontra. A következő 3 hét szintén nem volt megfelelő, így szeptember közepére esett a választás. Indulás előtti napokban már körvonalazódott, hogy várhatóan nem lesz jó idő, több napos hidegfrontot mondanak sok esővel. Az indulás előtt egy héttel derült ki, hogy vágányzár lesz a Pécs - Szombathely vasútvonalon, miszerint a vonat 6.15 helyett 35 perccel korábban, 5.40-kor indul és így ér fel 10.45-re, ráadásul Nagykanizsán át kell szállni vonatpótl ... Tovább »

Megtekintések száma: 288 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 09.21.2017 | Hozzászólások (3)

Az 5.14-es IC vonattal utaztam Pestre. Csodák csodájára egy teljesen felújított, frissen átadott kocsiban utazhattam. Szerencsére a vonat csak 8 percet késett, így 8.22-kor meg is érkeztem a Keleti pályaudvarra. Innen a 8E (gyorsított expressz) járattal utaztam a Bosnyák térig. Ez az ún. Zugló városrész, ahol 1946-ban új templomot adtak át Páduai Szent Antal tiszteletére szentelve. Már a modern kor építési technikája szerint épült, de szép terméskő falazattal, vakolatlanul. Belül is modern, és egyszerűen letisztult. A 20. század elején a mai templom területe még gyéren lakott vidék volt. Az erzsébetvárosi plébániához tartozó lakosság nagy része kertészkedésse ... Tovább »

Megtekintések száma: 293 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 09.10.2017 | Hozzászólások (1)

Egész nyáron vágányzár volt a Pécs – Budapest vasútvonalon, most szeptember 1-jén adták át a pályakarbantartásra, javítgatásra hónapokra lezárt szakaszt. Már első nap gondok akadtak. Amikor megvettem a jegyet közölték, hogy tulajdonképpen próbaüzem zajlik, és 10-40 perc késés van szinte mindegyik IC-nél. Azért megvettem a jegyet másnapra. Pécsről az 5.14-kor induló IC-vel utaztam, és persze nem úsztam meg, 20 perc késés lett a vége, 7.58 helyett 8.18-ra ért Kelenföldre. Na, ez még egészen jó, ismerve a MÁV-ot. Útközben láttam, hogy a munkálatok még mindig nincsenek készen, munkagépek dolgoznak a Sárbogárd – Érd közötti szakaszon. Kelenföldről a 8.12-es villamos helyett csak kettőv ... Tovább »

Megtekintések száma: 459 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 09.02.2017 | Hozzászólások (5)

Csurgó, autóbusz állomás

Csurgót, az 5000 lakosú kisvárost naponta Péccsel 5 közvetlen autóbuszjárat köti össze. Én Uránvárosból 7.19-kor indultam, és 9.53-kor érkeztem meg.

A település Somogy megye délnyugati részén található. Somogy megye legnyugatabbi városa. Csurgó három tájegység találkozásánál épült fel: a Belső-Somogy, a Zalai-dombság és a Dráva-vidéke alkotja. Vonattal a Dombóvár – ... Tovább »

Megtekintések száma: 308 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.29.2017 | Hozzászólások (2)

Augusztus 26-án, szombaton egy kis csapattal, 6-an vágtunk neki a szigetvári járásban található falvak (részben Ormánság) felfedezésének.

Útvonalunk a következő volt: Szentmihályfapuszta – Kétújfalu – Gyöngyösmellék – Pettend – termálforrás – egykori strand – Kisdobszai-erdő – Nyugati-Gyöngyös-patak – Kisdobsza, vasúti megállóhely

... Tovább »

Megtekintések száma: 1105 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.27.2017 | Hozzászólások (3)

Pécsről a 6.10-es autópályás gyorsjárattal utaztam Szegedig, ahonnan közvetlen járat indul 9.45-kor Szentesre és 10.50-kor érkezik. Visszafelé 16.35-kor indul Szentesről Szegedre a járat, onnan pedig Pécsre 18.35-kor.

Szentes város Csongrád megyében található, és a Szentesi járás székhelye. A Dél-Alföldön, Csongrád megye északi részén a Tiszától keletre fekszik. A Kurca-folyó szeli ketté. A város régóta tiszai átk ... Tovább »

Megtekintések száma: 280 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.14.2017 | Hozzászólások (2)

A minap Vas megyébe utaztam és Vasvárral ismerkedtem. Pécset Vasvárral napi 4 vonatpár köti össze. Ezek a Szombathelyre menő személyvonatok néhány megállóhely kivételével a legtöbb állomáson megállnak. Pécsről 6.15-kor indultam és 10.24 helyett 10.33-ra érkeztem meg Vasvárra. (Ennyi késés még megbocsátható. Ez sem lett volna, ha Zalaszentivánban nem kellett volna megvárni a Boba felől késedelmesen érkező vonatot, hogy az azon utazóknak is legyen lehetőségük átszállni Szombathely felé.)

... Tovább »

Megtekintések száma: 273 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 08.06.2017 | Hozzászólások (0)

Vasúttörténeti kiállítás Kanizsán

A fürdőtúrák sorozatába illesztve egy kevésbé ismert fürdőbe is ellátogattam, a Zala megyei 4150 lakosú Letenye kisvárosába. Pécsről a 6.15-kor induló vonattal lehet eljutni Nagykanizsára, mely 9.07-kor érkezik. Itt az állomáson egy kis vasúttörténeti kiállítást is meg lehet nézni ingyenesen. A vasútállomástól 9.15-kor indul a 18-as helyijárat a Távolsági buszpályaudvarra (Kalmár utca) és 9.23-ra érkezik. Innen 9.40-kor indul busz Letenyére, mely kis zalai falukon át jut el a fontos határátkelőhelyre (érkezik 10.25-re.)

Letenyén megnéztem a Szenthároms ... Tovább »

Megtekintések száma: 373 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 07.29.2017 | Hozzászólások (2)

A Balaton melletti Nagy-berek szélén végzett olajkutató fúrások nyomán Buzsák Csisztapusztához közeli részén 1953-ban 42 fokos meleg vizet találtak. A télen-nyáron nehezen megközelíthető fürdőhöz szilárd burkolatú út nem vezetett, így megközelítése csak a kisvasúton keresztül volt lehetséges. 1956-2002-ig szállította az utasokat, mellyel egykor ezrek jutottak el a fürdőbe. Fénykorában napi 8 járatpár közlekedett. Sajnos megszüntették ezt a lehetőséget, ma már csak napi kettő buszjárat érinti a fürdőt, az is csak nyári idényben. Zömével autóval járnak ide, főként németek.

Én az alábbi módon jutottam el a fürdőbe: Pécsről kora reggel, 5.34-kor indultam a 4-es busszal a Vásár ... Tovább »

Megtekintések száma: 329 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 07.23.2017 | Hozzászólások (1)

« 1 2 ... 13 14 15 16 17 18 »