Főoldal » Anyag-archívum

Május 6-én, a Maros-völgyébe, Makó városába utaztam. Pécsről 6.10-kor autópályás gyorsjárat indul Szegedre, mely 9.20-ra érkezik, és 10 perc várakozás után 9.30-kor indult Makóra a járat, ahová 10.10-kor érkeztem meg. Visszafelé 15.32-kor indultam Makóról és 16.15-re értem Szegedre. Innen 16.35-kor indul az autópályás gyorsjárat, ami 19.50-re ér Pécsre.

... Tovább »

Megtekintések száma: 407 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.07.2017 | Hozzászólások (2)

Hódmezővásárhely, Népkert, vasúti megállóhely

Pécsről a 6.10-es autópályás busszal utaztam Szeged, Rókus megállóig, innen pedig vonattal Hódmezővásárhelyre, ahová 9.53-kor érkeztem meg. A Népkert vasúti megállóhelyen szálltam le, mert ez közelebb van a fürdőhöz, mint a központi pályaudvar. Szép kerámiák borítják az állomásépület oszlopait, melyek a helyi majolikatelepen készültek, mely egykor a pécsi Zsolnay gyárral volt kapcsolatban.

Hamar meg is érkeztem a fürdőbe, ahol bár még nem üzemelt minden medence, de ami használható volt, az igen kellemes feltöltődést nyújtott. Különösen az tetszett, hogy a gyógyvizes medencében 3 o ... Tovább »

Megtekintések száma: 479 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.30.2017 | Hozzászólások (1)

Pápa református temploma

Az ötödik nap célpontja Pápa volt. A 31.000 lakosú város kiemelkedő értékei az alábbiak: katolikus nagytemplom, amelyet 1774-ben gróf Eszterházy Károly egri püspök, pápai földesúr költségén kezdtek el építeni, Fellner Jakab uradalmi építész tervei alapján. Fellner halála után az építkezést Grossmann József vezette. A templom 15 év alatt épült fel. A végleges díszítések elkészülte után, 1795-ben szentelte fel Pierer ... Tovább »

Megtekintések száma: 482 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.16.2017 | Hozzászólások (1)

Pécsről vasárnap reggel az 5.54-kor induló 4-es busszal indultam, mely végig a Vásárcsarnokig sehol sem állt meg, mivel - rajtam kívül - szokás szerint utasok sem voltak. A 6.10-es szegedi gyorsjárat induló állásához álltam, ahol szinte senki sem várta a buszt, és egyszer csak megszólal a hangosbemondó, hogy a szegedi járat előreláthatóan 10-15 perc késéssel indul. Ebből 20 perc késés lett, és csak 6.30-kor indultunk el 5 utassal. Úgy látszik, ha én az Alföldre utazom, mindig van valami probléma. Szerencsére Bajáig már 16 percet be is hozott és Szeged, Rókus vá. bej. út megállóhoz már 10 perccel előbb, 9.15 helyett 9.05-kor meg is érkezett. Így bőven elértem a cs ... Tovább »

Megtekintések száma: 473 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.26.2017 | Hozzászólások (0)

A fürdő régi képeslapon ábrázolva

Pécsről a 7.14-es IC-vel utaztam Bp-re Kelenföld állomásig. Innen közvetlen villamosjárat van a Szent Lukács fürdőig. A 19-es villamos 26 perc alatt teszi meg az utat idáig, miközben több népszerű fürdőt is érint. Visszafelé is a 19-es villamossal jöttem, és Kelenföldről a 15.59-es IC vonattal utaztam haza, mely 18.40-re ér Pécsre.

A fürdő Budapesten a II. kerületben a Felhévíz városrészben található. Feltehetően az egykor szétfolyó gyógy ... Tovább »

Megtekintések száma: 509 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.20.2017 | Hozzászólások (1)

Balesettel indult a reggel és azzal is fejeződött be. A 7.30-as budapesti buszjárattal utaztam Dunaföldvárra, mely 9.55-re ér fel. Még Pécsett az ÁRKÁD-nál a mellettünk lévő sávban egy motoros küzdött a lerobbant motorjával, végül ráült, és abban a pillanatban el is vágódott, rázuhant a motor. Hogy mi lett ezután, azt nem tudom, mert mi tovább mentünk a busszal. Remélhetőleg nem sérült meg és/vagy segítettek neki.

Hazafelé Dunaföldvárról a 15.05-kor induló busszal jöt ... Tovább »

Megtekintések száma: 630 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.15.2017 | Hozzászólások (1)

Keleti pályaudvar

A 7.14-es IC vonattal utaztam, Budapestre. A Keleti pályaudvarról gyalog mentem a Kerepesi út és Pongrác utca érintésével a kőbányai lakótelepen álló Szent László templomig. Egy és negyed óra volt, míg ideértem. Itt állnak a Lechner Ödön tervezte angyalok, melyet Kiss György szászvári szobrász alkotott meg. Az öt darab, különböző formájú angyalok a pécsi Zsolnay gyárban készültek még a 19. század végén. Minden szoborból két példány készült, így került az 1950-es években két vidéki helyszínre is (Kishajmásra az erdőbe 3 db és Máriakéméndre a Nagyboldogasszony kegytemplomhoz 2 db). A kőbányai templom oldalán magasan, kampóval kitámasztva helyezték el a szobrokat. Az ötből kettő itt is eltört és már korábban resta ... Tovább »
Megtekintések száma: 548 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.12.2017 | Hozzászólások (1)

Pécsről a 7.14-es IC vonattal utaztam Bp-re, mely 10.15-re érkezik a Keleti-pályaudvarra, melyhez viszonylag közel esik a Városliget, ahol a Széchenyi Gyógyfürdő is található. Ezért gyalog mentem a fürdőig. Visszafelé a 16.45-ös IC-vel jöttem, ami 19.53-ra ér Pécsre. Útközben a Városliget parkján jöttem keresztül.

Itt található egy különös templom emlékhelye. Budapest elveszett templomai között kivételes helyet foglal el ... Tovább »

Megtekintések száma: 582 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.12.2017 | Hozzászólások (0)

Megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára... Ki ne ismerné a fenti rigmust. Bár ma már nem jár a gőzös és a városba érkezők többsége sem vonattal utazik, azért a vasúti személyforgalom még most sem elhanyagolható Nagykanizsán.

Pécsről a 6. ... Tovább »

Megtekintések száma: 609 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.06.2017 | Hozzászólások (0)

A gyógyfürdő területén feltörő "csodahatású" forrásokról már a 15. századból is találunk feljegyzéseket. A későbbiekben a törökök is kedvelték, mivel nagyobb és forróbb vizű volt, mint a korabeli budai fürdők. 17. században Sáros-fürdőnek nevezték a medencék fenekén leülepedett, a forrásvízzel feltörő finom forrásiszap miatt. Sajnos ez az iszap az idők folyamán elfogyott.

1894-ben kezdődött el a Ferenc József – ma Szabadság-híd építése, ezzel együtt a Gellért tér rendezése. A Szent Gellért Szálló és Gyógyfürdő építését 1911-ben kezdték el, azonban az első világháború késleltette a munkákat. A század eleji elegáns, szecessziós stílusában megépített palota-s ... Tovább »

Megtekintések száma: 620 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.28.2017 | Hozzászólások (0)