Főoldal » Anyag-archívum

Március 25-én, második alkalommal folytattuk a máriakéméndi kegytemplom takarítását. Szeretnénk, ha a búcsúra érkezők, innen úgy távozzanak el, hogy egy szépen gondozott Mária kegyhelyet látogattak meg. Segítőink többsége most is Máriakéméndről érkezett és a következők voltak: Biki Endre Gábor, Dobosy György, Dobosy Györgyné Marika, Dr. Földi Krisztina, Dr. Héjjas Péter, Héjjas Lóránt, Jakab Márta, Ruzsinszky András és Vadász László.

Már reggel egy zarándok ácsorgott a kegytemplomnál. ... Tovább »

Megtekintések száma: 125 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.25.2017 | Hozzászólások (1)

Tavaly egy régi hagyományt élesztettünk újjá Máriakéménden. Több baranyai sváb faluban a II. Világháborúig (a németek kitelepítéséig) szokás volt egy emmauszi pincejárást szervezni. Egy-egy baranyai településen vagy családnál még ezután is élt ez a hagyomány, de legfőképp Bólyhoz kötődött ez a bibliai eredetű népszokás. Kevesen tudják, hogy Bóly mellett Máriakéménden is élénken élt ez a népszokás, de az utóbbi évtizedekre gyakorlatilag kihalt. Tavaly újjáélesztettük ezt a hagyományt, és olyan jól sikerült, hogy 70 fő jött el mindjárt első alkalommal. Ezért ketté is bontottuk a csoportot, hogy mindenki kényelmesen beférjen a pincékbe és az út felénél találkozik össze a két csapat. Idén sem lesz e ... Tovább »

Megtekintések száma: 1741 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.22.2017 | Hozzászólások (0)

A fürdő régi képeslapon ábrázolva

Pécsről a 7.14-es IC-vel utaztam Bp-re Kelenföld állomásig. Innen közvetlen villamosjárat van a Szent Lukács fürdőig. A 19-es villamos 26 perc alatt teszi meg az utat idáig, miközben több népszerű fürdőt is érint. Visszafelé is a 19-es villamossal jöttem, és Kelenföldről a 15.59-es IC vonattal utaztam haza, mely 18.40-re ér Pécsre.

A fürdő Budapesten a II. kerületben a Felhévíz városrészben található. Feltehetően az egykor szétfolyó gyógy ... Tovább »

Megtekintések száma: 90 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.20.2017 | Hozzászólások (1)

11 fővel (+ 1 kutya) indultunk el Bálicsból a gyermekes családok túrájára. Ezt a túrát tavaly háromszor is meghirdettük, de minden alkalommal esett az eső, így most negyedszerre tudtuk megtartani. Sajnos most is sokan megijedtek a beharangozott esőtől. Indulás után egy 80 éves néni visszafordult, (ő nem volt még soha túrán, most először jött), de az első 100 m után hamar kiderült, hogy sajnos felfelé nem tud menni.

A kezdeti 300 m-es erős emelke ... Tovább »

Megtekintések száma: 179 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.18.2017 | Hozzászólások (0)

A Mecsek Egyesület 2014-ben felújíttatta a kisnyárádi Keresztelő Szent János-kápolnát. Azóta évente 3-4 alkalommal az egyesület tagjai megtisztítják az épületet és környezetét, és Kisnyárád közmunkásai is gondozzák, nyírják nyaranta itt a füvet. Március 14-én, kedden fél 8-ra értünk Szilasi Pállal Kisnyárádra, ahol már várt ránk az a két munkás, akit a Polgármester asszony adott nekünk, hogy legyenek segítségünkre. Kaptunk kis traktort, és rengeteg szerszámot. Felálltunk az utánfutóra és szerszámokkal, mésszel felpakolva kipöfögtünk a kápolnához. Hatalmas eső volt arra, befolyt a sár a kápolnába is, előtte is sár volt, és persze mindenfelé rengeteg száraz levél. A fiúk kivágták a benőtt bokro ... Tovább »

Megtekintések száma: 116 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.16.2017 | Hozzászólások (1)

Balesettel indult a reggel és azzal is fejeződött be. A 7.30-as budapesti buszjárattal utaztam Dunaföldvárra, mely 9.55-re ér fel. Még Pécsett az ÁRKÁD-nál a mellettünk lévő sávban egy motoros küzdött a lerobbant motorjával, végül ráült, és abban a pillanatban el is vágódott, rázuhant a motor. Hogy mi lett ezután, azt nem tudom, mert mi tovább mentünk a busszal. Remélhetőleg nem sérült meg és/vagy segítettek neki.

Hazafelé Dunaföldvárról a 15.05-kor induló busszal jöt ... Tovább »

Megtekintések száma: 112 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.15.2017 | Hozzászólások (1)

Keleti pályaudvar

A 7.14-es IC vonattal utaztam, Budapestre. A Keleti pályaudvarról gyalog mentem a Kerepesi út és Pongrác utca érintésével a kőbányai lakótelepen álló Szent László templomig. Egy és negyed óra volt, míg ideértem. Itt állnak a Lechner Ödön tervezte angyalok, melyet Kiss György szászvári szobrász alkotott meg. Az öt darab, különböző formájú angyalok a pécsi Zsolnay gyárban készültek még a 19. század végén. Minden szoborból két példány készült, így került az 1950-es években két vidéki helyszínre is (Kishajmásra az erdőbe 3 db és Máriakéméndre a Nagyboldogasszony kegytemplomhoz 2 db). A kőbányai templom oldalán magasan, kampóval kitámasztva helyezték el a szobrokat. Az ötből kettő itt is eltört és már korábban resta ... Tovább »
Megtekintések száma: 116 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.12.2017 | Hozzászólások (1)

A közelmúltban felvetődött, hogy keressünk módot arra, hogy a nyári nagyszabású máriakéméndi búcsúra a Nagyboldogasszony kegyhely 1844-ben állított stációit felújíthassuk, mivel eljárt felette az idő. Szakembertől árajánlatot kértem, 390.000 Ft-ért elvállalja a felújítást, ami az alábbiakat tartalmazza: a stációk kívül és belül is fel lesznek újítva (vakolatmegújítás, festés), belül a gipsz domborműveket is restaurálja. A stációk téglából szegéllyel lesznek körbeépítve, és a köztes terület gömbkaviccsal lesz feltöltve, hogy a csapadékvíz ne károsítsa az oszlopokat. A tetejére kis keresztek készülnek, mivel mindegyikről hiányzik. A stációk mögötti kereszt és a két szobor is fel lesz újítva. Az elmúlt hetekben helyi lakosok és több túrázó is adott adományt e neme ... Tovább »

Megtekintések száma: 169 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.11.2017 | Hozzászólások (1)

57-en indultunk el Pál Krisztina vezetésével Orfűről, hogy megemlékezzünk városunk jeles alakjáról, Horvát Adolf Olivérről. A volán kicsit túl is teljesítette kérésünket, hiszen nem kettő, hanem 4 db buszt közlekedtetett Orfű felé. Igaz más, kisebb létszámú csoport is volt rajtunk kívül, de két busz majdnem üresen közlekedett. A részletes túrabeszámoló helyett most inkább Olivár bácsi életútjáról szóló összeállítást adnám közre. Idén lesz 10 éve, ugyanis, hogy a Mecsek Egyesület emléktáblát helyezett el a Nyugat-Mecsek egyik sziklafalában. Az emlékhelyen elhelyeztük a Mecsek Egyesület koszorúját, majd Temesi ... Tovább »

Megtekintések száma: 351 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.11.2017 | Hozzászólások (1)

Meghívó

gyermekes családok túrájára

Itt a tavasz, ébred a természet. Gyere velünk!

Sok szeretettel meghívlak a Mecsek Egyesület tavaszi nyílt túrájára. ... Tovább »

Megtekintések száma: 431 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.05.2017 | Hozzászólások (0)