Főoldal » Anyag-archívum

A képre kattintva Treitz Károly fotóalbuma nyílik meg.

A Mecsek Egyesület október 26-ára hirdette meg a sárga túra vándorlás ... Tovább »

Megtekintések száma: 265 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-27 | Hozzászólások (3)

Útvonal: Bátaapáti – Apponyi-kilátó – Zsibrik-oldal – Palatinca – Szálkai-víztározó – Kender-völgy – Papucs-hegy – Alsónána (jelzések sárga sáv, sárga +, kék +, kék sáv, zöld +, sárga +)

Táv: 15 km.

A TEOL az alábbi cikket hozta le (részlet) októ ... Tovább »

Megtekintések száma: 45 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-24 | Hozzászólások (1)

Pécsről reggel 7.30, és Tamásiból vissza 17.05-kor van közvetlen buszjárat, mely kb. másfél óra alatt teszi meg az utat. Ilyenkor ősszel csodálatos a Tamási termálfürdő feletti meredek löszdombokon elterülő Miklósvári-parkerdő, ahol 20 km-nél is több jelzett út hálózza be a területet. Én ebből most 12 km-t jártam be. Három kilátó (ebből kettőt kerestem fel), és több száz különféle erdei bútor várja a kirándulókat. A túra után igazán kellemes volt a termálfürdő vizében eltölteni a délutánt, és az október végi 26 fokban a szabadban napozni. Munkanap lévén nem voltak sokan a fürdőben.

... Tovább »

Megtekintések száma: 46 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-24 | Hozzászólások (2)

2019. október 19-én, szombaton verőfényes napsütésre ébredhettünk, igaz a szép őszi idő már hetek óta tart. Pécsről 8.25-kor túrázókkal „jól megpakolva” két autóbusz indult el Lánycsók irányába, melyet ezúton is megköszönünk a Volánbusz Zrt-nek, hogy minden túrára igyekvő társunk eljuthatott a képoszlop megáldásának avató ünnepségére.

Túravezetőnk, Markesz István a Bácsfai buszmegállóban már várt minket, ahol köszöntötte a részt ... Tovább »

Megtekintések száma: 589 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-20 | Hozzászólások (4)

Október 26. szombat

A Baranyai Sárga túra 8. szakaszának bejárása

+ házi sajtok kóstolója

Útvonal: Bon ... Tovább »

Megtekintések száma: 180 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-20 | Hozzászólások (0)

Október 16-án, szerdán 25 fős lelkes csapat indult megismerni a törökös hangzású, (ám, ahhoz mégsincs köze) falucskába. Pécsről vonattal Szigetvárig utaztunk, onnan busszal közelítettük meg a kis települést. Szépen gondozott, széles, lankás zöld utcái üdítő hatásúak. A csodálatos környezetben lévő faluban a leköszönő Bedő István polgármester (kora miatt nem pályázott, 29 évig polgármester volt) fogadott és köszöntött bennünket a Faluházba. A Szent Mihály arkangyal templomot megnéztük és megcsodáltuk a gyönyörű falfestést. Megtudtuk, hogy a különlegesen szép, antik csillár a Székesegyház felújításakor került oda. A temetőben a harangláb kápolna nagyobb törődést érdemelne. Tettünk egy nagyobb sétát a Gilice szőlőhegyen, majd a falun végigjőve értünk a kisbolthoz, ahol eltöltöttük az időt a busz indulásáig. Jó időben, jó csapat ... Tovább »

Megtekintések száma: 139 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-17 | Hozzászólások (0)

Szajk, Harangvölgyi sétány

A minap Szajkon és Lánycsókon jártam, és megörökítettem a szép parkokat, köztereket. Lánycsókon a temetőben új Mária képoszlopot építettek, melynek megáldása 2019. október 19-én 11 órakor lesz, épp aznap, amikor a Szent György képoszlop (az 10 órakor.) Mivel a helyi plébános, dr. Tamás Roland nem vállalta egyik képoszlop felszentelését sem, így a lánycsókit Mayer Mihály áldja majd meg, a miénket pedig Csősz István plébános. Az új képoszlop a lánycsóki temetőben van, egyenesen kell végigmenni a hátsó kis kápolnáig, attól, 30 m-re balra található a képoszlop a sírok mellett. A képoszlop állítást Léber György nyugalmazott vadász kezdeményezte, ugyanis egy éve, hirte ... Tovább »

Megtekintések száma: 33 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-17 | Hozzászólások (1)

Jól indult a nap. A mohácsi busszal mentünk Belvárdgyula, Kisgyula megállóig. Ott Endre várt ránk, kocsival mentünk Olasz településre. A plébánostól megkaptuk a templom kulcsát, a Mária képoszlop után megnéztük a nagyon szép, sok szeretettel gondozott kicsi hidori templomot. Kocsival tovább a tanyák felé mentünk, ott „gyalogra” váltottunk: irány Hásságy, Magyarsarlós. Útközben sikerült megtalálni három, elég rossz állapotban lévő képoszlopot. (Endre nélkül soha nem leltük volna meg őket.) Egy kellemesen hűvös, mély szurdokban folytattuk az utat, amikor pedig járhatatlanná vált, maradt a bozót. Aztán meglett a Hásságyi tó melletti (jó sáros), Magyarsarlós felé vezető út. ... Tovább »

Megtekintések száma: 28 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-15 | Hozzászólások (1)

A fotóra kattintva Treitz Károly képgalériája nyílik meg.

2019. október 13-án, vasárnap került sor a Cikó - Mária-képoszlop (helyi nevén Korsós Kő Mária) - Széplaki-magaslat (egykori fakilátó helye) - Berekaljapuszta - János-lak - Hidas - Hidas-Bonyhád, vasútállomás - Danubiána borpince - Bonyhád, autóbusz állomás útvonalon vezető sárga túra 7. szakaszának bejárására. Az induláskor sajnos gondok adódtak, noha csoportunk, mint minden esetben, így most is be volt jelentve, és úgymond folyamatos telefonos kapcsolatban voltam a ... Tovább »

Megtekintések száma: 222 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-13 | Hozzászólások (3)

Október 16. szerda: falujáró túra Szulimánba

Látnivalók: Szent Mihály arkangyal templom, tó, kápolna a temetőben,
Bakityai-pincék, kereszt, Balázsi-szőlőhegy, harangláb

... Tovább »

Megtekintések száma: 147 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-10-10 | Hozzászólások (0)