Főoldal » Anyag-archívum

12 fővel indultunk el Pünkösd hétfőjén az erdősmároki Schram-kereszt szentelésére. Pécsről 11.15-kor indult a busz, Lánycsókon pár perc várakozás után fel is szálltunk a Kisnyárád felé közlekedő járatra, mellyel az Erdősarok megállóig utaztunk. Ez a megálló a menetrendben létezik, de a fizikai valóságban semmi nyoma. Régen a székelyszabariak, ha nem volt éppen buszjáratuk, ezzel jöttek, mivel innen a tetőtől 1 km-re van a falu, mely könnyen elérhető volt. Ma már senki nem vállalja ezt a rövid földutat sem, de a megálló egyenlőre megmaradt, amit túráinkhoz jól használhatunk. Egy kis kitérőt tettünk a közelmúltban felújított Sarlós Boldogasszony képoszlophoz, majd a Szabari-erdő felé vettük az irá ... Tovább »

Megtekintések száma: 208 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.21.2018 | Hozzászólások (1)

A fotóra kattintva láthatók a képek.

A liptódi Pünkösdi Találkozóra Dr. Héjjas Péter önkéntes túravezető szervezett egy túrát, melyen 35 fő vett részt. A csapat tagjai között voltak nagy számban a komlói Hétdomb Természetbarát Egyesület tagjai is.

Megtekintések száma: 205 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.21.2018 | Hozzászólások (0)

Elkészültek, és teljes pompájukban láthatók a Zsolnay pirogránit angyalszobrok a máriakéméndi Nagyboldogasszony kegytemplom előtt, melyek megáldása 2018. május 27-én 14.00 órakor lesz a Szentháromság vasárnapi búcsú alkalmából.

Mai ismereteink szerint az 1890-es években 11 db 2,5 m magas angyalszobor készült az akkor világhírű pécsi Zsolnay gyárban. Budapesti megrendelésre alkották a kőbányai Szent László templomhoz, melyből 5 példány azóta is ott áll. Egy szobor viszont Pécsett került elhelyezésre a Zsolnay mauzóleum tetején, sajnos ez ma már nincs meg. A sz ... Tovább »

Megtekintések száma: 581 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.20.2018 | Hozzászólások (2)

Zsidó temető bejárata

Bár Nagykanizsának nincs gyógyvizes fürdője, csak egy szezonálisan működő strandfürdője az uszoda mellett, azért mégis érdemes egy kirándulással egybekötve felkeresni ezt. Pécsről közvetlen buszjáratok és vonat is közlekedik Nagykanizsa felé. Én utóbbit választottam, mely Pécsről 6.15-kor indul és 9.06-kor érkezik a kanizsai állomásra.

... Tovább »

Megtekintések száma: 38 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.20.2018 | Hozzászólások (3)

2018. május 16-án, két és fél évvel azután, hogy az adománygyűjtés megindult, megérkeztek az angyalok. A szárnyak elhelyezése még ezután következik majd. A plébániaépületnél is folyik a munka, a nyugati oldalon a cserepezés elkészült.

Megtekintések száma: 597 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.17.2018 | Hozzászólások (1)

Az Erdősmároki-horgásztó közelében a zöld négyzet jelzés mentén a Schram-kereszt két hete elkészült, ám igazából csak most vált teljessé az emlékhely. Ma ugyanis két autóval, (hogy minden beférjen), mentünk ki a Dreher családdal, és kivittük a padokhoz szükséges anyagokat, eszközöket, valamint az ismertető tablót, melyet be is betonoztunk. Egy félnapos munkával vált teljessé az emlékhely. Aki erre jár, rá sem ismer a környezetére, hiszen fél évvel ezelőtt, itt még a gesztenyefa sem volt megközelíthető, hiszen a csipkebogyó bokrok teljesen körbenőtték, a növényzet alatt, csak a földön fekvő kereszt darabjai látszottak némileg. Most már újra állva, szépen és tisztán várja ez a feszület piros pünkösd hétfőjét, melyen felszentelésre kerül az alkotás. ... Tovább »

Megtekintések száma: 105 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.17.2018 | Hozzászólások (2)

Ezúttal kicsit távolabbra kirándultunk a Mecsek Egyesület túracsapatával, mégpedig az Alföld egyik határ menti településére, Hercegszántóra. Pécsről autópályás gyorsjárattal utaztunk Bajára, melyen szerencsénkre éppen annyian voltunk, ahány ülőhely rendelkezésre állt. Baján 10 perc várakozása után máris volt csatlakozásunk Hercegszántóra. Eredetileg két templom kinyitását szerveztem le, de szerencsénkre a harmadik a baptista templom is összejött. Épp a templom előtt mentünk el, amikor láttuk, hogy nyitva az ajtaja. Benéztünk. Épp akkor volt vége a szertartásnak. Végtelen kedvességgel beinvitáltak, leültettek, és tiszteletünkre három éneket énekeltek el, illetve pár gondolattal bemutatt ... Tovább »

Megtekintések száma: 301 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.16.2018 | Hozzászólások (2)

Mint köztudott a Mecsek Egyesület kiemelkedő segítő személye Kállai János (akit mindenki csak Jani bácsinak ismer). Tavasszal hallottuk, hogy eltört a gitárja, ezért nem tud a túrákon és programokon ezzel szerepelni. Akkor néhányan úgy gondoltuk közadakozást indítunk el. 28.000 Ft. jött össze. Elmentünk, megvettük Jani bácsival közösen a gitárt, melyet Ő választott ki. 58.500 Ft-ba került, a többit Ő maga egészítette ki. Örömmel járultunk hozzá egy kis támogatással a hangszerhez, mely egy kiváló minőségű darab. Így már semmi akadálya, hogy a következő programokon ismét dalra fakassza a csapatot.

Biki Endre G.

... Tovább »

Megtekintések száma: 94 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.15.2018 | Hozzászólások (2)

A fotóra kattintva láthatók Gayer Éva képei.

Aranyosgadány település Pécsaranyos és Keménygadány egyesülésével alakult. 40-en indultunk, hogy megismerjük ezt a szép kis baranyai falut. Megnéztünk néhány autentikus régi, jómódú parasztházat, élveztük a település csendjét, nyugalmát, bár a kutyák ugatásával ezt kissé megzavartuk. Mégis örömmel fogadtak bennünket, Vér ... Tovább »

Megtekintések száma: 224 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.13.2018 | Hozzászólások (2)

Örömmel értesítem az érdeklődő nagyközönséget, hogy a tavalyi évben megkezdett és a különböző technikai akadályok, illetve a bekövetkező téli időszak miatt félbemaradt Schram-kereszt közel 20 év után ismét áll, és betöltheti eredeti funkcióját. A feszület az Erdősmároki horgásztó közelében a zöld négyzet jelzésű turistaúton a híd után 50 m-re található. A kereszt felújítását a Mecsek Egyesület Természetjáró Osztálya kezdeményezte, és a gyűjtés eredményeként 280.000 Ft-ból újulhatott meg a romokban fekvő feszület helyreállítása, melyhez anyagilag a himesházi és szajki plébánia is hozzájárult. Sokan adakoztak az Erdősmárokiak közül, a természetjárók is, de a legnagyobb támogatást a Dreher család tagjai nyújtották, hiszen családi ágon van kötődésük a kereszthez, ... Tovább »

Megtekintések száma: 222 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.09.2018 | Hozzászólások (1)

« 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 »