Főoldal » Anyag-archívum

Május 18-án a csepeli plébánia hívei jártak itt, május 25-én délelőtt keresztelőt tartottak a máriakéméndi kegytemplomban, este pedig váratlanul egy svéd csoport érkezett, akiket plébános úr fogadott, mivel én már eljöttem és útban voltam Pécs felé. Május 27-én pedig a Komlói Nyugdíjas Könyvbarát Kör tagjai érkeztek 44 fővel külön busszal. Köztük volt a 94. életévében járó Máriakéméndről elszármazott Elli néni is, aki, ha eljön ide, mindig új erőre kap. A látogatók először a templomudvart, illetve a szitáló eső miatt, annak csak egy részét sétálták körbe, miközben ismertetőt adtam a kegyhelyről. Bent a templomban a falu és a templom történetét meséltem el. A plébániaépületben lehetőség volt kiadványok, képeslapok megvásárlására is.

... Tovább »

Megtekintések száma: 34 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-27 | Hozzászólások (1)

A Liptódi Önkormányzat megbízásából Biki Endre Gábor forrásépítő új forrást épített a Baranyai-dombságban, Liptódon a falu belterületén egy szép kis ligetes parkban. A forrás a bolttótól a sárga és zöld sáv turistajelzésről délre leágazó, és 200 m-t vezető új sárga kör jelzésen közelíthető meg. A forrás építésében részt vett Biki Endre Gábor, Petrovics Ottó és Wilhelm József.

Május 7. kedd

... Tovább »

Megtekintések száma: 416 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-25 | Hozzászólások (0)

TÖRÖKVÁRI TELJESÍTMÉNYTÚRA

Időpont: 2019. június 2. vasárnap.

Rajt helye és célja: Máriakéméndtől é ... Tovább »

Megtekintések száma: 298 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-24 | Hozzászólások (0)

Egy hete készült el a máriakéméndi plébániaépület felújítása, mely elsősorban pályázati forrásból, mintegy 45 millió forintból valósult meg. Mivel a pénz nem volt elegendő, a munkálatok közben a pécsi püspökség újabb 23 millió forintot áldozott, hogy a felújítások befejeződhessenek. Ám még ennél is több kellene, így újabb pályázatot adtak be 15 millió Ft. értékben a belső felújításokra (mosdók, vizesblokkok, belső nyílászárók). Ha sikerül nyerni, néhány milliót, netán mind a 15-öt, a belső korszerűsítés is megtörténhet. Ám addig is adományokat vár a plébános úr, aki megkereste ez ügyben a helyi önkormányzatot, és néhány gazdagabb vállalkozót, hátha tudnak némi pénzzel segíteni.

... Tovább »

Megtekintések száma: 59 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-24 | Hozzászólások (1)

Ha csütörtök, akkor Máriakéménd. Igaz mostanában már nem csak csütörtökön. Csép Józsival folytattuk a kegytemplom hátsó udvarának megtisztítását. A kerítés mentén húzódó fenyősort szabadítottuk ki a bozót fogságából, ezáltal a kerítések is láthatóvá váltak. Kb. a munka 60%-nál járhatunk, még van jócskán mit tenni, de haladunk, és egyszer kész leszünk. Hiába, 20-25 év elhanyagoltságát nem lehet egyik napról a másikra behozni. Olyan ez, mint a maja városok kiszabadítása a dzsungelből. A levágott ágnyesedéket elégettük. Délután pedig a fűnyírás következett, egészen fél hatig. A plébániaépület műszaki átadása is megtörtént, a szakemberek ellenőrizték az épületet. Kisebb hiányosságok vannak, de azért szép lett.

Megtekintések száma: 36 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-23 | Hozzászólások (2)

Május 18. szombat. Útvonal: Ibafa – Almamellék vasútállomás –Sasrét (utazás az erdei vasúton) – Ősbükkös tanösvény – Lukafai elágazás – Rókalyukas – Almamellék. Táv: 14 km, szint: 90 m.

Mintegy két órai buszozást követően érkeztünk Ibafára. A Szigetvári járáshoz tartozó településen 233 fő él. A település első okleveles említése 1425-ből való, földesurairól az Ibafalva név ismert. A török korban elnéptelenedett faluba horvát és német telepesek érkeztek a 18. században. Az ibafai buszforduló hatalmas platán ... Tovább »

Megtekintések száma: 47 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-20 | Hozzászólások (4)

A Mecsek Egyesület Természetjáró Osztálya június 2-án rendezi a Törökvári teljesítménytúrát. Azonban, hogy ez sikeresen lebonyolítható legyen a dombsági tájon, nagyon sok előkészületre van szükség. Először is meg kell tervezni az útvonalat, a résztávokat össztávokat, szinteket, rész-szintemelkedéseket, megszerkeszteni az itinert, elkészíteni a térképet. Ezeket én már hónapokkal korábban éjszakákba nyúlóan szoktam elkészíteni. Az idei évben segítséget kaptam a nyomtatásban Kiss Milántól és Tőzsér-Márkus Emlíliától.

Az utak a térképeken megrajzolva nagyon szépen mutatnak, azonban a valóságban bármennyire is szép a táj, az utak egy része májusra elvadul, a réteken felnő a ... Tovább »

Megtekintések száma: 69 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-19 | Hozzászólások (5)

Május 18-án, szombaton zarándokcsoport érkezett a máriakéméndi búcsújáró kegyhelyre. A csepeli plébánia hívei jöttek el 60 fővel a Kispál György plébános vezetésével.

10 órakor érkeztek, három és fél órát töltött el a csoport a kegyhelyen. Először a plébános szentmisét mutatott be a híveknek, melyen néhány helybéli (máriakéméndi lakos is) részt vett. György atya nagyon szépen mutatta be a kegyhely történetét, melyből előzőleg felkészült, a mise végén pedig magam meséltem további érdekes részleteket az ősi kegyhelyről. A szentmise után a templomkertbe kihelyezett padokon fogyasztották el a hívek a hozott elemózsiájukat.

... Tovább »

Megtekintések száma: 46 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-18 | Hozzászólások (2)

A hosszan tartó májusi esők után reggel 8-kor ismét kijöttünk a máriakéméndi kegytemplomhoz, hogy elvégezzük a kertgondozást. Hárman voltunk. Csép Józsi elégette a múltkor levágott ágakat, Évi, aki Pécsről busszal utazott ki, a plébániaépületben kitakarította a vizesblokkokat és a mosdókat, hogy a hétvégére érkező csoport legalább az illemhelyeket használhassa. Én magam lesöpörtem a templom előtti lépcsősort, a kerítések mentén damilos fűkaszával levágtam a füvet, és a stációk környékén is, mivel a nagy fűnyíróval a vizes fű miatt képtelenség lett volna ma dolgozni. Ezután valamennyi stációoszlop ablakát levettem és kitakarítottam a fülkéket. Volt amelyikbe a hangyák költöztek, és fél kilónyi szemetet pucoltam ki utánunk, de olyan is volt, melyet a pókok szőttek teljesen be, másokba ... Tovább »

Megtekintések száma: 55 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-16 | Hozzászólások (3)

A fotóra kattintva Treitz Károly képei nyílnak meg.

Május 11-én került sor a sárga túra 3. szakaszának vándorlására Ruzsinszky András túravezető vezetésével. Úgy tűnik a kezdeti hatalmas lelkesedés kicsit abbamaradt, hiszen első alkalommal 82-en, a másodikon 50-en, ma pedig 25-en jöttek el, hogy teljesítsék a túrát. Persze ok lehetett az ... Tovább »

Megtekintések száma: 347 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2019-05-11 | Hozzászólások (3)

« 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 »