Főoldal » Anyag-archívum

A napokban megkezdődött a máriakéméndi plébániaépület stabilizálása, a vasak és vonórudak beillesztése, mely remélhetőleg megakadályozza az épület további szétnyílását. A támpilléreket is bevakolták, az ereszcsatornák egyeses részei is fent vannak. A kőművesek a templom előtti támfal felújításának nagy részével elkészültek, az északi részének újjáépítése is várhatóan a napokban elkészül. A pillanatnyi állapotokat az alábbi képek mutatják.

... Tovább »

Megtekintések száma: 55 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-10-06 | Hozzászólások (1)

A fotóra kattintva láthatók Biki Endre és Héjjas Péter fotói a 4 napról

A Mecsek Egyesület hagyományos őszi túratáborára szeptember utolsó hétvégéjén került sor 26 fővel. (Eredetileg 28 jelentkező volt, de ketten betegség miatt lemondták a részvételt.) Ugyan az előző hetekhez képest már hűvösebb őszi időben, de mindvégig napsütésben, eső nélküli ... Tovább »

Megtekintések száma: 491 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-10-03 | Hozzászólások (1)

Pécsről Velencére közösségi közlekedéssel legegyszerűbben az IC vonatokkal juthatunk el Kelenföldig, majd onnan fél óránként indul szép új alacsony padlós gyorsított személyvonat Székesfehérvár felé, mellyel 30 perc alatt érkezhetünk meg Velencére. A vasúti megállótól 5 percre van a Velencei-tó partján  a Velence Resort&Spa nevű hotel, ahol kiváló wellnessfürdő működik. Ám nem csak élményfürdő, gyógyvíz is van két medencében. A fedett térben öt, kint kettő medence üzemel. Érdemes hétközben látogatni a fürdőt, mert hétvégén 4200 Ft a felnőtt belépőjegy, de hétközben szezonon kívül csak 1900 Ft. Velence városa csodálatos, és főként a tó, mely körül sétautak és kerékpárút vezet, de a hegye ... Tovább »

Megtekintések száma: 124 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-10-01 | Hozzászólások (3)

A Baranyai-dombságban már javában érnek a bokrokról gyűjthető termések, melyeket túráink során kosarunkba gyűjthetünk. De nem csak a bogyók, a gyógynövények is bőségesen találhatók még, ezért, aki még szeretne szedni, most az igazán hűvös idő beköszöntése előtt tegye meg. Egyedül a kökénnyel kell még várni, bár idén elég keveset láttam belőle. Tulajdonképpen bárhol ráakadhatunk a termésekre (csipkebogyó, galagonya), de célszerű a réteket és lankás dombhátakat választani, az erdőben ezek nem igen találhatók meg. Máriakéménd (Lankás-dűlő volt sípálya) és Liptód térsége kifejezetten ajánlható, de, ha valaki nem akar Pécsről messzebbre utazni, annak éppen ideálisak a Nagyárpádi-rétek, ahová helyijárattal 15 perc alatt el lehet jutni a belvárosból.

... Tovább »

Megtekintések száma: 98 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-09-27 | Hozzászólások (1)

Útvonal: Apátvarasdi elágazás - Mészégető-erdők - egykori vasbányák - kőfejtő - Gyertyános - Pusztakisfalu - Lovászhetényi-hegy - régi pincék maradványai - Mészkemence - Akácos - Kis-háros-hegy (völgye) - Apátvarasdi-tó - Beck-tanya - Hofman-kereszt - Arany-föld - Varasdi-földek - régi 6-os út - Fodorgyöpi-pihenő - Apátvarasdi elágazás.

Táv: 17 km.

Már délután volt, amikor Pécsről elindultam. Az apátvarasdi elágazásnál szálltam le a buszról, és a ... Tovább »

Megtekintések száma: 160 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-09-22 | Hozzászólások (6)

2018. szeptember 20-án, csütörtökön Drávaszabolcson összesen 29 fővel falujáró túrán vettünk részt. A pécsi távolsági autóbusz pályaudvarról reggel 6.30-kor indultunk és 7.45-re érkeztünk meg Drávaszabolcsra. Itt már várt ránk Kálócz Vilma tanárnő, aki elkísért bennünket a református templomhoz és röviden mesélt a templomról és a faluról. Itt ismertettem én is a falu és környezete történetét és jelenlegi helyzetét. A szép és modern református templom előtt egy égetett kerámia dísz kövezetet láthattunk, valamint itt a téren szökőkút, kopjafa és a világháborús emlékmű áll. A bicikliúton sétálva találtunk bunkert a háborús időkből, a másik irányban gyönyörű hatalmas p ... Tovább »

Megtekintések száma: 222 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-09-22 | Hozzászólások (2)

A Mecsek Egyesület szeptember 16-án Martonfáról Perekedre, a Mária napi búcsúra szervezett nyílt túrát. Dukai Róbert, a Mecsek Egyesület önkéntes túravezetője köszöntötte a résztvevőket, majd hosszú sorban elindultunk a Martonfára bevezető bekötőút melletti járdán. Martonfára érve, még 10-en csatlakoztak hozzánk Perekedről és Romonyáról, így 53 fővel ballagtunk tovább. Martonfát elhagyva leginkább elhagyott szőlős és gyümölcsöskertek mentén haladtunk, de egy szakaszon szép árnyas erdőben haladtunk, ami néhány évtizede még szintén szőlőterület volt, csak időközben beerdősült.

Szomorú látni, hogy a hatalmas gyümölcsösök és szőlőskerteket alig-alig gondozzák, teljesen visszav ... Tovább »

Megtekintések száma: 298 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-09-16 | Hozzászólások (3)

Sportcsarnok

Komárom-Esztergom megye legnagyobb lélekszámú települése, a közel 65 000 lakosú Tatabánya 1947-ben négy község: Alsógalla, Bánhida, Felsőgalla, Tatabánya egyesülésével alakult várossá. 1950-ben Komárom megye székhelye lett, 1991-ben pedig megyei jogú városi rangot kapott. A település 91 km2 területen fekszik, 14 km hosszúságban, a Dunántúli-középhegység részei, a Vértes és a Gerecse közötti törésvonalban. Pécsről budapesti (kelenföldi átszállással lehet ide eljutni a legegyszerűbben.) A gyorsvonatok 30, a személyvonatok 45 perc alatt teszik meg az 55-60 km-es utat. ... Tovább »

Megtekintések száma: 67 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-09-16 | Hozzászólások (1)

Több, mint két hónap késéssel tudok csak képes beszámolóval szolgálni, arról milyen munkálatok folytak július elején a máriakéméndi kegytemplomnál, ugyanis most került elő a fényképezőm, aminek memóriakártyájáról a képeket be tudtam tölteni. A munkában részt vett Kállai János, Csép József, Kispál Adrián és Biki Endre Gábor.

Fűkaszálás a buszmegálló területén, a közútra nem várhatunk, csak ... Tovább »

Megtekintések száma: 55 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-09-15 | Hozzászólások (1)

2018 július 7-én szombaton a Mecsek Egyesület Természetjáró Osztálya a máriakéméndi kegytemplomnál végzett önkéntes munkát, konkrétan a tablók helyét betonoztuk és festettük le. Már végeztünk a munkálatokkal, amikor eszközeink, szerszámaink a templom előtt voltak még, de kicsit távolabb mentünk a stációk és a plébániaépület közé. Tudtuk, hogy rajtunk kívül nincs senki a templom udvarban már így este felé, a kaput is becsuktuk magunk mögött. Mégis megtörtént a baj, az a néhány perc, amíg távol voltunk, és mire visszaértünk, a padon hagyott fényképezőmnek már csak hűlt helye volt. Hosszasan kerestem, hátha valahol a fűben meglesz, vagy mégis máshol tettem le. Jani bá unokája is visszajött és még este egy óra hosszát ment a keresés, mind hiába.

... Tovább »
Megtekintések száma: 251 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 2018-09-14 | Hozzászólások (1)

« 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 »