Főoldal » Anyag-archívum

Húsvét hétfőn csodálatos tavaszi időben, két irányból jártuk végig a máriakéméndi nyitott pincéket, mellyel egy régi hagyományt követtünk, immár második éve. A Dél-Dunántúli Közlekedési Központ két buszt küldött ki Pécsről Máriakéméndre és este vissza is, hogy a túrázók kényelmesen elférjenek. A 65 fővel induló pincejáró menetet Ruzsinszky András és Biki Endre Gábor vezette, miközben Jani bá gitározása színesítette az emmauszi vígasságot. A pincejárók többsége Pécs térségéből jött, de a helyi lakosok egy része is részt vett az eseményen, sőt még Németországból is voltak, akik éppen itt töltötték a Húsvétot a rokonoknál. Emmausz falu a Bibliában szerepel, ahol az „emmauszi vacsora” során, a kenyér meg ... Tovább »

Megtekintések száma: 2044 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.17.2017 | Hozzászólások (1)

Pápa református temploma

Az ötödik nap célpontja Pápa volt. A 31.000 lakosú város kiemelkedő értékei az alábbiak: katolikus nagytemplom, amelyet 1774-ben gróf Eszterházy Károly egri püspök, pápai földesúr költségén kezdtek el építeni, Fellner Jakab uradalmi építész tervei alapján. Fellner halála után az építkezést Grossmann József vezette. A templom 15 év alatt épült fel. A végleges díszítések elkészülte után, 1795-ben szentelte fel Pierer ... Tovább »

Megtekintések száma: 159 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.16.2017 | Hozzászólások (1)

Hévízi-tó

Makett (a 38 m mély kráterből tör fel a víz)

... Tovább »

Megtekintések száma: 185 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.16.2017 | Hozzászólások (0)

Krisna

A Mediterrán Gyaloglóklub „HÉ-VÍZ-BÁZISÚ” túratáborán vettem részt, melyen a fürdőzések mellett az alábbi helyszíneket jártuk be túráink során.

Első napunk a Hévíz felé vezető úton somogyi érdekességeken keresztül vezetett: India egy szeletébe nyertünk betekintést a somogyvámosi Krisna-völgyben. Ezután a csoport egy részével megnéztük Somogyváron a Szentesica-forrást és a Koppány erdei pihenőhelyet, ahol az emléktáblák is találhatók. Megtekintettük a nemrég felújíto ... Tovább »

Megtekintések száma: 216 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.16.2017 | Hozzászólások (0)

Két lelkes helyi lakos, Ruzsinszky András és Vadász László - saját pénzükön vásárolt festékből - lefestették Máriakéménden a Karasica-vízfolyáson átívelő híd rozsdás korlátját. Ezen az úton halad a Mária út és a Szent Márton zarándok út is, így akik ezen a hídon érkeznek meg a falu határába, azok egy szebb hídkorláttal találkoznak. Isten áldja munkájukat és köszönet érte.

... Tovább »

Megtekintések száma: 163 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.15.2017 | Hozzászólások (2)

Virágzik az élet Máriakéménden. Miért is adtam ezt a címet a mai cikknek? Mert itt a tavasz, virágoznak a fák és a virágok. Csodálatos a Baranyai-dombságnak ezen része. A napsütés, és talán a hely szelleme pozitív energiákat ad. Talán így érezték az itt lakók is. Miközben a templom mellett mentünk el, láttuk, hogy ma különösen sokan látogattak el a vasárnapi misébe. Sok-sok fiatal család érkezett gyerekekkel és még babakocsival is. Mi 3-an az emmauszi pincejáró túra útvonalát jártuk be, majd a szerszámainkkal a Lankás-forráshoz is kigyalogoltunk, melynek medrét kipucoltuk, hogy a víz el tudjon folyni. A mai napról szóljanak az alábbi képek.

Biki E.

... Tovább »
Megtekintések száma: 211 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.02.2017 | Hozzászólások (1)

Gyönyörű szép, derűs reggel köszöntött minket és üdvözöltük egymást 9 óra előtt a pécsi autóbusz-pályaudvaron. Úti célunk Máza és Szászvár környéke volt, ahol a régi bányászemlékekhez látogattunk el, összesen 34 fővel. Mázáról indulva hamar melegünk lett a hirtelen jött, szokatlan nyári melegben. A falut elhagyva, a régi bányavasút nyomvonalán értünk a volt császtai szánbánya bejáratához. Ezután jelzetlen, úttalan úton haladtunk, ahol láthattunk mély vízmosást és évszázados öreg tölgyeket, melyek, mintha minket vártak volna. Felérve a gerincre egy kis pihenés után már könnyebben haladtunk, és ereszkedtünk le a szászvári bányatelep elhagyatott, búskomoran álló, múltidéző épületei felé. A látvány valóban elgondolkodtató ... Tovább »

Megtekintések száma: 641 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.01.2017 | Hozzászólások (1)

Pécsről vasárnap reggel az 5.54-kor induló 4-es busszal indultam, mely végig a Vásárcsarnokig sehol sem állt meg, mivel - rajtam kívül - szokás szerint utasok sem voltak. A 6.10-es szegedi gyorsjárat induló állásához álltam, ahol szinte senki sem várta a buszt, és egyszer csak megszólal a hangosbemondó, hogy a szegedi járat előreláthatóan 10-15 perc késéssel indul. Ebből 20 perc késés lett, és csak 6.30-kor indultunk el 5 utassal. Úgy látszik, ha én az Alföldre utazom, mindig van valami probléma. Szerencsére Bajáig már 16 percet be is hozott és Szeged, Rókus vá. bej. út megállóhoz már 10 perccel előbb, 9.15 helyett 9.05-kor meg is érkezett. Így bőven elértem a cs ... Tovább »

Megtekintések száma: 208 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.26.2017 | Hozzászólások (0)

Március 25-én, második alkalommal folytattuk a máriakéméndi kegytemplom takarítását. Szeretnénk, ha a búcsúra érkezők, innen úgy távozzanak el, hogy egy szépen gondozott Mária kegyhelyet látogattak meg. Segítőink többsége most is Máriakéméndről érkezett és a következők voltak: Biki Endre Gábor, Dobosy György, Dobosy Györgyné Marika, Dr. Földi Krisztina, Dr. Héjjas Péter, Héjjas Lóránt, Jakab Márta, Ruzsinszky András és Vadász László.

Már reggel egy zarándok ácsorgott a kegytemplomnál. ... Tovább »

Megtekintések száma: 223 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.25.2017 | Hozzászólások (1)

A fürdő régi képeslapon ábrázolva

Pécsről a 7.14-es IC-vel utaztam Bp-re Kelenföld állomásig. Innen közvetlen villamosjárat van a Szent Lukács fürdőig. A 19-es villamos 26 perc alatt teszi meg az utat idáig, miközben több népszerű fürdőt is érint. Visszafelé is a 19-es villamossal jöttem, és Kelenföldről a 15.59-es IC vonattal utaztam haza, mely 18.40-re ér Pécsre.

A fürdő Budapesten a II. kerületben a Felhévíz városrészben található. Feltehetően az egykor szétfolyó gyógy ... Tovább »

Megtekintések száma: 197 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.20.2017 | Hozzászólások (1)

« 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 10 »