Főoldal » Anyag-archívum

A Mecsek Egyesület 2014-ben felújíttatta a kisnyárádi Keresztelő Szent János-kápolnát. Azóta évente 3-4 alkalommal az egyesület tagjai megtisztítják az épületet és környezetét, és Kisnyárád közmunkásai is gondozzák, nyírják nyaranta itt a füvet. Március 14-én, kedden fél 8-ra értünk Szilasi Pállal Kisnyárádra, ahol már várt ránk az a két munkás, akit a Polgármester asszony adott nekünk, hogy legyenek segítségünkre. Kaptunk kis traktort, és rengeteg szerszámot. Felálltunk az utánfutóra és szerszámokkal, mésszel felpakolva kipöfögtünk a kápolnához. Hatalmas eső volt arra, befolyt a sár a kápolnába is, előtte is sár volt, és persze mindenfelé rengeteg száraz levél. A fiúk kivágták a benőtt bokro ... Tovább »

Megtekintések száma: 281 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.16.2017 | Hozzászólások (1)

Balesettel indult a reggel és azzal is fejeződött be. A 7.30-as budapesti buszjárattal utaztam Dunaföldvárra, mely 9.55-re ér fel. Még Pécsett az ÁRKÁD-nál a mellettünk lévő sávban egy motoros küzdött a lerobbant motorjával, végül ráült, és abban a pillanatban el is vágódott, rázuhant a motor. Hogy mi lett ezután, azt nem tudom, mert mi tovább mentünk a busszal. Remélhetőleg nem sérült meg és/vagy segítettek neki.

Hazafelé Dunaföldvárról a 15.05-kor induló busszal jöt ... Tovább »

Megtekintések száma: 274 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.15.2017 | Hozzászólások (1)

Keleti pályaudvar

A 7.14-es IC vonattal utaztam, Budapestre. A Keleti pályaudvarról gyalog mentem a Kerepesi út és Pongrác utca érintésével a kőbányai lakótelepen álló Szent László templomig. Egy és negyed óra volt, míg ideértem. Itt állnak a Lechner Ödön tervezte angyalok, melyet Kiss György szászvári szobrász alkotott meg. Az öt darab, különböző formájú angyalok a pécsi Zsolnay gyárban készültek még a 19. század végén. Minden szoborból két példány készült, így került az 1950-es években két vidéki helyszínre is (Kishajmásra az erdőbe 3 db és Máriakéméndre a Nagyboldogasszony kegytemplomhoz 2 db). A kőbányai templom oldalán magasan, kampóval kitámasztva helyezték el a szobrokat. Az ötből kettő itt is eltört és már korábban resta ... Tovább »
Megtekintések száma: 260 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.12.2017 | Hozzászólások (1)

57-en indultunk el Pál Krisztina vezetésével Orfűről, hogy megemlékezzünk városunk jeles alakjáról, Horvát Adolf Olivérről. A volán kicsit túl is teljesítette kérésünket, hiszen nem kettő, hanem 4 db buszt közlekedtetett Orfű felé. Igaz más, kisebb létszámú csoport is volt rajtunk kívül, de két busz majdnem üresen közlekedett. A részletes túrabeszámoló helyett most inkább Olivár bácsi életútjáról szóló összeállítást adnám közre. Idén lesz 10 éve, ugyanis, hogy a Mecsek Egyesület emléktáblát helyezett el a Nyugat-Mecsek egyik sziklafalában. Az emlékhelyen elhelyeztük a Mecsek Egyesület koszorúját, majd Temesi ... Tovább »

Megtekintések száma: 522 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.11.2017 | Hozzászólások (1)

Március 4-én, szombaton egy templomtakarításra jöttünk össze a máriakéméndi kegyhelyen. Mire odaértünk, már egy bringás túrázó éppen a kegytemplom udvarán szerelte a kerékpárját. Ezután hamarosan gyülekezni kezdtek a többiek is. 9-en jöttünk össze, név szerint: Dobosy György és Marika, Kontár Zoltánné Ancsa, Jakab Márta, Ruzsinszky András, Vadász László Máriakéméndről Pécsről pedig Dr. Héjjas Péter és Dr. Földi Krisztina, valamint jómagam. A kis csapatnak ismertettem a mai napra tervezett munkálatokat, majd elmondtuk közösen az Úr imádságát, a Miatyánkot.

Ezután nekifogtunk a munkának. A templom h ... Tovább »

Megtekintések száma: 299 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 03.04.2017 | Hozzászólások (1)

Dr. Héjjas Péter beszámolója:

Kis csapatunkkal téliesen hideg, de verőfényes február végi vasárnap reggel indultunk Kökényből a Malomvölgyi-tavak környéki túránkra. Először megnéztük a kökényi templomot (csak kívülről, mert éppen mise volt) majd felmásztunk a Bagolyvár-kiátóhoz, ami elég rossz állapotban volt, de remek a kilátás Pécsre, a Mecsekre és Kökényre. Útközben megnéztük a Szent-Kereszt-kápolnát. Ez sz ... Tovább »

Megtekintések száma: 796 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.26.2017 | Hozzászólások (3)

2017. február 19-én Máriakéméndre vártuk a Mecsek Egyesület túravezetőit egy rövid túrára, melyet tanácskozás követett a máriakéméndi sörözőben. A programunkra meghívtunk több helybeli lakost, akik már évek óta segítik munkánkat. A túrán  7 fő + 1 kutya, a megbeszélésen 12 fő vett részt. A buszmegállótól indultunk, és a Széchenyi-tér információs tablójának érintésével hagytuk el a falut. A Héhwaldi-erdőben, ahol még számos boltozott pincemaradvány fedezhető fel, egy kb. 30 m hosszú betonvályú van, mely az egykori állattartó telep jószágait látta el vízzel. Innen a fák között egyenesen vágtunk át és a Szentkúti-kápolnafülkéhez jutottunk. Itt a máriakéméndi Királyleányka palackja nyílott meg. Sajnos kevesen éltek a b ... Tovább »

Megtekintések száma: 547 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.19.2017 | Hozzászólások (3)

Február 11-én, szombaton egy kalandos túrára hívtuk az elszánt természetjárókat. A túra útvonala nagyrészt jelezetlen utakon vezetett, a GPS szerint 17,9 km hosszan. A túravezető, Kalangya Attila a Keleti-Mecsek és a Hegyhát rejtett, és kevesek által ismert szépségeit mutatta be az út során, mely Magyaregregyről indult és a Vágyom-völgy - Leány-kő - Köszvényesi-vadászház - Csonka Ferenc-forrás - Kisbattyán - Battyánhegyi-vadászház - Pap-erdő - Várvölgy útvonalon haladt. Magyaregregytől nyugatra található a Vágyom-völgy, mely csodás sziklaalakzatokkal tarkított metsződésében áll a Leány-kő nevű hely. A hozzáfűződő monda szerint itt kővé vált egy leány és egy legény, mert a szülők tiltó szava ellenére szerették egymást. Velük együ ... Tovább »

Megtekintések száma: 787 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.12.2017 | Hozzászólások (1)

Pécsről a 7.14-es IC vonattal utaztam Bp-re, mely 10.15-re érkezik a Keleti-pályaudvarra, melyhez viszonylag közel esik a Városliget, ahol a Széchenyi Gyógyfürdő is található. Ezért gyalog mentem a fürdőig. Visszafelé a 16.45-ös IC-vel jöttem, ami 19.53-ra ér Pécsre. Útközben a Városliget parkján jöttem keresztül.

Itt található egy különös templom emlékhelye. Budapest elveszett templomai között kivételes helyet foglal el ... Tovább »

Megtekintések száma: 285 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.12.2017 | Hozzászólások (0)

Megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára... Ki ne ismerné a fenti rigmust. Bár ma már nem jár a gőzös és a városba érkezők többsége sem vonattal utazik, azért a vasúti személyforgalom még most sem elhanyagolható Nagykanizsán.

Pécsről a 6. ... Tovább »

Megtekintések száma: 326 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.06.2017 | Hozzászólások (0)

« 1 2 ... 5 6 7 8 9 10 11 »