Főoldal » Anyag-archívum

Idén 8. alkalommal rendeztük meg a Törökvári túrát. Először még nem teljesítménytúrának indult, hanem az új turistautak átadására szerveztünk egy túrát a Baranyai-dombságban a Török-várhoz. Akkor 60 fő vett részt azon a túrán. 2011-ben egy tájékozódási túraversenyt hirdettünk, de mivel ez még szokatlan volt, és talán sokan megijedtek tőle, hogy nem tudják teljesíteni, így csak 31 fő vett részt rajta. 2012-ben már teljesítménytúrát rendeztünk egy távon, de mivel a késői meghirdetés miatt a TTT füzetben és országos honlapon még nem tudtuk megjelentetni, ezért csak 43 indulónk volt. 2013-ban két távot (20, 10 km) hirdettünk, és 74 résztvevő volt. 2014-ben szintén két távon már 124 résztvevőnk ... Tovább »

Megtekintések száma: 1104 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 06.05.2017 | Hozzászólások (3)

Egy kellemes május végi nap Nagyatádra utaztam egy fürdőtúrára. Nagyatád a szomszéd megyében, Somogyban van Kaposvár, Kadarkút és Csurgó háromszögében. Napi 3 járatpár köti össze Nagyatádot a pécsi megyeszékhellyel. Bár ez nem sok, de a reggeli és visszautat megfelelően lehet vele tervezni. Én 7.20-kor indultam Pécsről és 9.15-re értem fel. Hazafelé 16.40-kor indultam és 18.12-re érkeztem meg. Visszafelé a járat Barcs érintése nélkül közlekedik, ez az útvonal így 15 km-el rövidebb, és menetidőben is kevesebb. Mivel Nagyatádon már tavaly is jártam a gyógyfürdőben (igen ebben a városban kettő darab fürdő is működik, míg Pécsen egy normális sem!), és a várost is bemutattam, ezért most csak a fürdőről írok, és adok közre képeket.

... Tovább »

Megtekintések száma: 216 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.30.2017 | Hozzászólások (2)

Május 17-én a Mecsek Egyesület Szentlőrincre szervezett városlátogató túrát, ahová vonattal utaztak. A túra vezetője Dr. Lakatosné Novotny Sarolta volt, és segítője Seregélyes Ildikó. A kisváros látnivalóival ismerkedtek a résztvevők: Eszterházy kastély, (ma a polgármesteri hivatal tanácsterme, Koncz-Brantner ház (Brantner Antal gyógyszerész a polgári kultúrát bemutató híres gyűjteménye) és a római katolikus és református templom. A túrán 50 fő vett részt.

Megtekintések száma: 316 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.27.2017 | Hozzászólások (0)

Fél nyolcra értünk Pécsről Kisnyárádra, ahol a polgármester már várt minket. Segítségül kaptuk Ferit és Verát. Szerencsére a saját autónkkal az erdő széléig el tudtunk menni, Feriék a szerszámokkal a kis traktorral jöttek utánunk. A fű nagy részét már a múlt héten levágták, de még így is volt bőven, amit le kellett vágni és összeszedni. Minden képet, szobrot, tárgyat kihordtunk, vizesen lemostuk. A falakról lesöpörtük a pókokat, de mire fordultunk egyet, már vissza is másztak, annyira tetszik nekik a kápolna. Pali lemeszelte a kápolna belsejét, és a bejárat körüli falakat. Felmostunk, kipucoltuk a kis patakot, és a kút környezetét is megtisztítottuk. Egy óra felé viss ... Tovább »

Megtekintések száma: 212 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.26.2017 | Hozzászólások (1)

Öt napot töltöttem Győrben, ahol a város nevezetességeit kerestem fel. Innen indultam a következő úticélpontok felé: Mosonmagyaróvár, Kapuvár, Komárom. Mindhárom város Győrhöz viszonylag közel van, 35-45 km-en belül. A jó vonatközlekedésnek köszönhetően a távokat egy-egy útvonalon 20-45 perc alatt lehet megtenni. A vonatközlekedés nagyon jó és sűrű, általában új kocsik közlekednek, melyek digitális kijelzővel ellátottak, így mindig lehet tudni, melyik megálló következik. Az utolsó nap Győrből IC vonattal Bp-i átszállással Gárdony és Székesfehérvári kitérőkkel érkeztem haza. Az öt nap alatt 10 vonattal utaztam és két buszjárattal. Érdemes kihasználni vonaton a turistakártyát, mely ... Tovább »

Megtekintések száma: 211 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.25.2017 | Hozzászólások (2)

Nincs könnyű dolga annak, aki a Baranyai-dombságba szervez teljesítménytúrát. A dombvidéket a Mecsekkel ellentétben hamar benövik a gyomnövények, a fű és a csalán. Az erdei utak kaszálás híján egy kiadós májusi eső után egy hétre már majdnem járhatatlanok. Ezért fontos ilyenkor a kaszálás. A teljesítménytúrán 35 km hosszú útszakasz lesz kijelölve, ebből kaszálásra szorul 10 km. Ezt kézi erővel lehetetlen elvégezni, mert erre sem időnk, se kapacitásunk nincs, ámbár van egy 3 km-nyi szakasz, amit ösvény jellege miatt csak kézzel lehet gyommentesíteni, ezt minden évben magunk oldjuk meg. Ilyen a Lankás-forráshoz vezető útszakasz is. Ezt én most kézzel egy kis sarlóval kaszáltam le, ami elég fáradságos munka volt. Ezután még a Törökvári-pihenő és a Vár-hegy között tisztí ... Tovább »

Megtekintések száma: 278 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.14.2017 | Hozzászólások (3)

Május 13-án ingyenesen látogatható volt Pécsen a Püspöki Kincstár. Én elmentem és megnéztem. Ha már itt voltam, úgy döntöttem, hogy még a további helyszínekre is váltok belépőjegyet, amit még nem láttam, így 4500 Ft-ot költöttem el, de megérte. Csodálatosak a felújított püspöki örökségek a Püspökvár és a Székesegyház területén. Ilyen páratlan értékkel hazánk csak itt büszkélkedhet. Dicséret illeti ezért a pécsi püspökséget, hogy ennyi pályázatot megnyertek, plusz a nem kevés önerőt hozzátéve milliárdokat költhettek el. Igaz, ez mind a kis faluk rovására történt. Ezért (is!) vannak összedőlés határán egyes falusi templomok. Na, de ez már egy másik történet.

... Tovább »

Megtekintések száma: 259 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.14.2017 | Hozzászólások (1)

A fenti képre kattintva videó nyílik meg a túráról.

Május 12-én a Mecsek Egyesület egy éjszakai túrát hirdetett a Nyugati-Mecsekbe. Orfűn gyülekeztünk a buszmegállóban fél hat után, ahol Kalangya Attila a túravezető ismertette, hogy mi is vár ránk a Sárkány-szakadékban, no meg az éjszakai erdőben. Az első szakasz mindjárt egy nehéz terep volt, hiszen a Sárkány-szakadékban kellett kőről-kőre mászni, ami nem könnyű, főleg ha vizesek a sziklák. Attila elmesélte a sok-sok sárkánnyal kapcsolatos mondát, amit tudni lehet a térségről, ez láthatóan felcsigázta a gyerekek kíváncsiságát. A nehéz terepviszonyokat lekü ... Tovább »

Megtekintések száma: 610 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.13.2017 | Hozzászólások (1)

Május 6-én, a Maros-völgyébe, Makó városába utaztam. Pécsről 6.10-kor autópályás gyorsjárat indul Szegedre, mely 9.20-ra érkezik, és 10 perc várakozás után 9.30-kor indult Makóra a járat, ahová 10.10-kor érkeztem meg. Visszafelé 15.32-kor indultam Makóról és 16.15-re értem Szegedre. Innen 16.35-kor indul az autópályás gyorsjárat, ami 19.50-re ér Pécsre.

... Tovább »

Megtekintések száma: 222 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.07.2017 | Hozzászólások (2)

Újra kapható a 2015-ben megjelent, és azóta mindegy szálig elfogyott „Máriakéménd története” című könyv, mely egy híres kis baranyai településről szól. Ötéves gyűjtő- és kutatómunka eredményeként jelent meg először 2015-ben Biki Endre Gábor szerkesztésében a könyv. Miután már jó ideje elfogyott, így most 2017-ben egy átdolgozott, javított kiadás került forgalomba.

A 177 db színes, és fekete-fehér archív fotóval illusztrált könyv a teljes falutörténetet ismerteti a kezdetektől napjainkig. A lektori munkát Dr. Lakatosné Novotny Sarolta végezte. A falutörténet mellett a híres búcsújáró kegyhely részletes története ... Tovább »

Megtekintések száma: 331 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.03.2017 | Hozzászólások (0)

« 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 14 15 »