Főoldal » Anyag-archívum

A negyedik legnépesebb város Pest megyében és a legnépesebb a Ceglédi járásban, amelynek a székhelye. Az „Alföld kapuja”. Jelenleg 35.000 lakosa van. Budapesttől 70 kilométerre délkeletre található. Földrajzi helyzete Kecskemétéhez és Nagykőröséhez hasonló. A város a Duna-Tisza közi síkvidéken, két természeti kistáj: a Gerje–Perje-sík és a Pilis–Alpári-homokhát találkozásánál fekszik. Ha valaki Bp-ről szeretne Ceglédre utazni, akkor félóránként indulnak a vonatok, munkanapokon ennél még sűrűbben is, van IC és gyors is, óránként személyvonat, mely megáll a Cegléden a Budai úton is. A fürdő ugyanis a városon kívül van, de ehhez a vasúti megállóhoz közel talál ... Tovább »

Megtekintések száma: 78 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.04.2018 | Hozzászólások (2)

Mecseki Térképkör 6. szakasz

Kora reggel, 7.15-kor indult a busz Liptódra, ahonnan szép napsütésben vágott neki csapatunk Maráza felé. A Lókúti-pihenőnél elfogyasztott tízórai után jó ütemben haladtunk a szántásig. Itt a korábban deres föld már felengedett, és óriási sárpapucsokat ragasztott a bakancsokra. A Mária-kápolnát szép rendben találtuk, és nem felejtettünk el szemet mosni a Mária-forrásnál. Geresdlakig két keresztet találtunk az út mellett, az első frissen felújított, a második hiányos, a környezete is elhanyagolt. Időben értünk be Geresdlakra, ahol megebédeltünk, majd a 12.31-kor induló busz érkezéséig napoztunk egy jót.

... Tovább »

Megtekintések száma: 74 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.01.2018 | Hozzászólások (1)

Megtekintések száma: 127 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 02.01.2018 | Hozzászólások (2)

Az a kis "vulkáni csúcsnak" látszó hegy a máriakéméndi Vár-hegy,
melyen a Török-vár romjai vannak.

Január 28-án, vasárnap egy 24 km-es túrára indultam a Baranyai-dombságban. Szederkényből a 6.53-kor induló járattal utaztam a Kátolyi elágazásig, ahová 7.04-kor érkeztem meg. Éppen csak kivilágosodott még.

Útvonal: Kátolyi elágazás – ... Tovább »

Megtekintések száma: 983 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.28.2018 | Hozzászólások (2)

Hóvirágok a máriakéméndi kegytemplom udvarán

Egy kis munkatúrára indultam Máriakéméndre. Két feladat volt a mai nap, a tűzkerék gurító túrára a tüzes kerék meggyújtásának és gurításának kipróbálása, és a Lankás-forrás kitisztítása. Érdekes, hogy az elég sok csapadék ellenére a forrás nem folyik, csupán egy minimális kis szivárgás van csak a falazat alól. Ez a forrás teljesen ellentétesen viselkedik a környékbeli forrásokkal. Vize akkor indul meg (jellemzően márciusban), amikor a többi időszakos forrás már rég folyik. Amikor azok vízhozama csökken, ennek hozama a tavaszi vagy nyári szárazság ellenére is nő, majd általában őszre csökken le, vagy apad ki. Kicsit olyan, hogy ha száraz ... Tovább »

Megtekintések száma: 112 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.27.2018 | Hozzászólások (1)

És, ha ma is van, vagy újjáéledt, az a Mecsek Egyesületnek és
az abban munkálkodó önkénteseknek köszönhető...

... Tovább »

Megtekintések száma: 112 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.26.2018 | Hozzászólások (2)

A komlói Hétdomb TE két tagja, Birosné Márti és Feketéné Móró Erzsébet elhatározták, hogy teljesítik a Mecseki Térképkör túramozgalmat, kb. 15 km-es szakaszokban. Pécsett, a Gesztenyésben indult a túra, majd a Zengőn át Pécsváradon folytatódott. A 6-os úton átlépve Lovászhetény, majd Nagypall következett. A Nagypalli-halastavak, Erzsébet, Szellő, Kátoly túránkhoz már pécsi ismerősök is csatlakoztak.

Pécsről utaztunk a 7.15-kor induló liptódi járattal Szederkényig, onnan pedig átszállással a 7.50-kor induló járattal a Kátolyi elágazásig. Innét Máriakéménd, Liptód volt a további útvonal. Liptódon Markesz István mutatta be nekünk a Kiállítások Házát, kös ... Tovább »

Megtekintések száma: 199 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.24.2018 | Hozzászólások (2)

Reggel az eső és a havas eső ellenére 17-en bátorkodtunk elindulni a Misinára. A túrát Keresztes Zsuzsanna vezette. Fent a hegyen már semmi nem esett, ragyogó friss, ropogós hóban indultunk. Élvezet volt hallgatni, ahogy ropogott a hó a lábunk alatt. Előttünk csak néhány lábnyom, és kisebb-nagyobb hóemberek jelezték, hogy nem mi vagyunk az első túrázók.

A köd szemünk láttára szállt fel és kezdett kitisztulni, végül még a nap is kisüt ... Tovább »

Megtekintések száma: 329 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.23.2018 | Hozzászólások (1)

A Máriakéméndről szóló könyvem írásakor begyűjtöttem minden fellelhető képeslapot a faluról. A fenti képeslapra azonban csak most bukkantam, melyet 100 Ft-ért vettem meg a pécsi vásárban. Nézzük csak meg jól a képet, mely valamikor az 1980-as évek vége felé készülhetett (dátum nem szerepel rajta, és sajnos a látnivalók felsorolása sem, ennek ellenére nem kérdés számunkra, mit is ábrázolnak a helyszínek.) Az öt fotóból egy Mohácsot, egy Pécset, és három Máriakéméndet ábrázolja. Mondani sem kell, hogy milyen helyet foglalt el Kéménd, illetve a búcsújáró kegyhelye akkoriban a baranyai turizmusban. Látnivaló volt ez akkor, olyan szinten is kezelték, hirdették. Talán most már tényleg sikerült visszahoznunk ... Tovább »

Megtekintések száma: 196 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.22.2018 | Hozzászólások (1)

Pécsről a 6.10-es autópályás gyorsjárattal lehet eljutni Bajára, mely elvileg 7.30-ra a gyakorlatban 7.20-ra érkezik Bajára. Innen 10, illetve 20 perc várakozás után indul Kecskemétre a járat, mely 9.50-re érkezik meg. Kecskemétről szintén 10 perces átszállási idővel, 10 órakor van járat Tiszakécskére, mely 10.38-kor érkezik meg a Tisza-parti városba.

Tiszakécske egy 11.500 ... Tovább »

Megtekintések száma: 183 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 01.21.2018 | Hozzászólások (3)

« 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 12 13 »