Főoldal » Anyag-archívum

Egy kellemes május végi nap Nagyatádra utaztam egy fürdőtúrára. Nagyatád a szomszéd megyében, Somogyban van Kaposvár, Kadarkút és Csurgó háromszögében. Napi 3 járatpár köti össze Nagyatádot a pécsi megyeszékhellyel. Bár ez nem sok, de a reggeli és visszautat megfelelően lehet vele tervezni. Én 7.20-kor indultam Pécsről és 9.15-re értem fel. Hazafelé 16.40-kor indultam és 18.12-re érkeztem meg. Visszafelé a járat Barcs érintése nélkül közlekedik, ez az útvonal így 15 km-el rövidebb, és menetidőben is kevesebb. Mivel Nagyatádon már tavaly is jártam a gyógyfürdőben (igen ebben a városban kettő darab fürdő is működik, míg Pécsen egy normális sem!), és a várost is bemutattam, ezért most csak a fürdőről írok, és adok közre képeket.

... Tovább »

Megtekintések száma: 292 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.30.2017 | Hozzászólások (2)

Öt napot töltöttem Győrben, ahol a város nevezetességeit kerestem fel. Innen indultam a következő úticélpontok felé: Mosonmagyaróvár, Kapuvár, Komárom. Mindhárom város Győrhöz viszonylag közel van, 35-45 km-en belül. A jó vonatközlekedésnek köszönhetően a távokat egy-egy útvonalon 20-45 perc alatt lehet megtenni. A vonatközlekedés nagyon jó és sűrű, általában új kocsik közlekednek, melyek digitális kijelzővel ellátottak, így mindig lehet tudni, melyik megálló következik. Az utolsó nap Győrből IC vonattal Bp-i átszállással Gárdony és Székesfehérvári kitérőkkel érkeztem haza. Az öt nap alatt 10 vonattal utaztam és két buszjárattal. Érdemes kihasználni vonaton a turistakártyát, mely ... Tovább »

Megtekintések száma: 288 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.25.2017 | Hozzászólások (2)

Május 6-én, a Maros-völgyébe, Makó városába utaztam. Pécsről 6.10-kor autópályás gyorsjárat indul Szegedre, mely 9.20-ra érkezik, és 10 perc várakozás után 9.30-kor indult Makóra a járat, ahová 10.10-kor érkeztem meg. Visszafelé 15.32-kor indultam Makóról és 16.15-re értem Szegedre. Innen 16.35-kor indul az autópályás gyorsjárat, ami 19.50-re ér Pécsre.

... Tovább »

Megtekintések száma: 291 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.07.2017 | Hozzászólások (2)

Újra kapható a 2015-ben megjelent, és azóta mindegy szálig elfogyott „Máriakéménd története” című könyv, mely egy híres kis baranyai településről szól. Ötéves gyűjtő- és kutatómunka eredményeként jelent meg először 2015-ben Biki Endre Gábor szerkesztésében a könyv. Miután már jó ideje elfogyott, így most 2017-ben egy átdolgozott, javított kiadás került forgalomba.

A 177 db színes, és fekete-fehér archív fotóval illusztrált könyv a teljes falutörténetet ismerteti a kezdetektől napjainkig. A lektori munkát Dr. Lakatosné Novotny Sarolta végezte. A falutörténet mellett a híres búcsújáró kegyhely részletes története ... Tovább »

Megtekintések száma: 406 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.03.2017 | Hozzászólások (0)

Swertföger-kereszt

A Mecsek Egyesület példájára Liptód is felújíttatta az összes megkopott kőkeresztjét, és egy képoszlopot, mely a település környékén található. Az Emberi Erőforrás Minisztériumának támogatásával a Liptódi Német nemzetiségi önkormányzat volt a felújító. A munkát Petrovics Ottó végezte.

... Tovább »

Megtekintések száma: 371 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.01.2017 | Hozzászólások (1)

Május elsejére a Mecsek Egyesület Természetjáró Osztálya egy munkatúrát szervezett Máriakéménden. Két új útjelző oszlop került felállításra, az egyik a Lankás-dűlőben a volt sípálya közelében, a másik a Törökvári-pihenőhely elágazásához. A táblákat a Mecsekerdő Zrt. munkatársa, Hauck Nándor készítette. A pihenőhelyen összeszedtük az eldobált szemetet és visszahelyeztük a téliesített kutat. Mintegy majálisként szalonnát sütöttünk a közeli tűzrakóban. Közben sorra érkeztek a túrázók. Voltak itt a Cserhátból, Komlóról, Pogányból és a máriakéméndi fiatalok is kijöttek piknikezni. Mindenkinek nagyon tetszett a Törökvár és a szép természeti környezet. A visszaúton a Vadászházi-völgyön jöttünk vissza, ahol útközben a Vályús-forrás elé dőlt fát daraboltuk össze, valamint megjavít ... Tovább »

Megtekintések száma: 467 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 05.01.2017 | Hozzászólások (3)

Két új képeslap készült Máriakéméndről, az egyik a település nevezetességeit, a másik a búcsújáró kegyhelyet, vagyis a Nagyboldogasszony kegytemplom értékeit mutatja be. Mindkét képeslap 150 Ft/db áron megvásárolható Biki Endre Gábornál, melynek árából 50 Ft-ot a máriakéméndi kegytemplom és kegyhely környezetének megóvására fordítunk. Infó: 30-452-4579, tel.: 30-452-4579.

Megtekintések száma: 1187 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.30.2017 | Hozzászólások (1)

Hódmezővásárhely, Népkert, vasúti megállóhely

Pécsről a 6.10-es autópályás busszal utaztam Szeged, Rókus megállóig, innen pedig vonattal Hódmezővásárhelyre, ahová 9.53-kor érkeztem meg. A Népkert vasúti megállóhelyen szálltam le, mert ez közelebb van a fürdőhöz, mint a központi pályaudvar. Szép kerámiák borítják az állomásépület oszlopait, melyek a helyi majolikatelepen készültek, mely egykor a pécsi Zsolnay gyárral volt kapcsolatban.

Hamar meg is érkeztem a fürdőbe, ahol bár még nem üzemelt minden medence, de ami használható volt, az igen kellemes feltöltődést nyújtott. Különösen az tetszett, hogy a gyógyvizes medencében 3 o ... Tovább »

Megtekintések száma: 344 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.30.2017 | Hozzászólások (1)

Április 22-én, szombaton harmadik alkalommal folytattuk a máriakéméndi kegytemplom környezetének takarítását. Ma a templomnál kevésbé látványos munkát végeztünk, mégis a nap jó része ráment. A melléképületekben felhalmozott tárgyakat pakoltuk ki, és a helyiségek kitakarítása után visszatettük a padokat és egyebeket, ami még használható. A fémhulladékot és a régi ereszcsatornákat szétlapítva egy kupacba tettük, és elszállításra készen helyeztük el. A vízcsap környékén a betonra telepedett földet távolítottuk el, és töltöttük fel belől ... Tovább »

Megtekintések száma: 306 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.22.2017 | Hozzászólások (1)

Húsvét hétfőn csodálatos tavaszi időben, két irányból jártuk végig a máriakéméndi nyitott pincéket, mellyel egy régi hagyományt követtünk, immár második éve. A Dél-Dunántúli Közlekedési Központ két buszt küldött ki Pécsről Máriakéméndre és este vissza is, hogy a túrázók kényelmesen elférjenek. A 65 fővel induló pincejáró menetet Ruzsinszky András és Biki Endre Gábor vezette, miközben Jani bá gitározása színesítette az emmauszi vígasságot. A pincejárók többsége Pécs térségéből jött, de a helyi lakosok egy része is részt vett az eseményen, sőt még Németországból is voltak, akik éppen itt töltötték a Húsvétot a rokonoknál. Emmausz falu a Bibliában szerepel, ahol az „emmauszi vacsora” során, a kenyér meg ... Tovább »

Megtekintések száma: 2337 | Hozzáadta:: Endi | Dátum: 04.17.2017 | Hozzászólások (1)

« 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 13 14 »